ایلام؛

خدمت رسانی اورژانس کشور به بیش از پنج هزار زائر اربعین حسینی

رئیس اورژانس کشور گفت: پنج هزار و 500 نفر از زائران شرکت کننده در اربعین حسینی تاکنون از خدمات اورژانس استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ امین صابری نیا در مرز مهران اعلام کرد: اورژانس کشور از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده تام الاختیار در حوزه اربعین تعیین شده و تامین امکانات بهداشتی و درمانی در داخل مرزها و پایانه های مرزی ازاساسی ترین مسئولیت های اورژانس است.

این مقام مسئول بیان داشت: اورژانس کشور برای کسب آمادگی بیشتر در حوزه های بهداشتی و درمانی جلسات متعددی را برگزار و در محورهای آموزش های فردی و مراقبت های بهداشتی برنامه های خود را تدوین کرده است.

وی افزود: نیروهای اورژانس تمامی زائران را از نظر ابعاد سلامتی و بروز رفتارهای مناسب در آن سوی مرز به دقت مورد ارزیابی قرار می دهند و با اجرای پم فلت ها و راهکارهای آموزشی وضعیت آنان بطور دقیق رصد می شود.

صابری نیا مراقبت های فعال را از دیگر برنامه های اورژانس دانست و اظهار کرد: کارشناسان بهداشت محیط ، تغذیه و بیماری های این سازمان در پایانه ها و شهرهای مرزی مشغول به نظارت و ارزیابی های محیطی هستند.

وی گفت: 70 کارشناس بهداشتی هم اکنون در مرز بین اللملی مهران در حال خدمت رسانی به زائران هستند و در مرزهای شلمچه و چزابه نیز با توجه به حجم کمتر زائران نسبت به مرز مهران بیش از 30 نفر مستقر شده اند.

رئیس اورژانس کشور راه اندازی درمانگاه های بین راهی با همکاری سایر ارگان ها همچون سپاه، نیروی انتظامی و ارتش، شهرداری و هلال احمر را از برنامه های اورژانس کشور عنوان کردو افزود: تنها در شهر مهران پنج پایگاه علاوه بر پایگاه های بهداشتی وزارت بهداشت ایجاد شده است.
 
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.