تیم ملی او-اسپرت ایران در مسابقات جهانی ترکیه

رقابت های جهانی او-اسپرت امسال به میزبانی کشور ترکیه به مدت 4 روز و با شرکت 30 کشور از سراسر جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی او-اسپرت کشورمان بامداد دیروز تهران را به مقصد شهر آنتالیا جهت شرکت در مسابقات جهانی ترک کرد.

او اسپرت ورزشی است ایرانی که برگرفته از مهارت ها و بازی های بومی محلی، نبرد و زورآزمایی و هنرهای سنتی اقوام سرزمین پارس است که در سایه رقابت انجام می شود و نام آن از ورزش پارسیان اصیل گرفته شده است.

این ورزش در سال 1378 در شهر همدان پایه گذاری شد و در سال 1385 توسط سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک ایران به رسمیت شناخته شد.



او-اسپرت در 4 بخش ذهنی، هنری، ساحلی و مبارزه ای اجرا می شود که قسمت هایی از آن در سالن ورزشی و قسمت هایی نیز در فضای باز قابل اجرا است.

جاسم منوچهری سرمربی تیم ملی او-اسپرت ایران در این باره بیان داشت: امسال این رقابت ها با حضور 30 کشور از سراسر جهان در شهر آنتالیا در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: تیم ملی او-اسپرت کشورمان متشکل از 51 نفر ورزشکار، مربیان، تدارکات و نمایندگان وزارت ورزش می باشد که چند روز قبل یک هیأت 3 نفره از تیم ما به محل برگزاری این مسابقات اعزام شد تا هماهنگی های لازم را برای اسکان اعضای تیم و سایر موارد مربوطه انجام دهند.

تیم ملی او-اسپرت ایران در مسابقات جهانی ترکیه

جاسم منوچهری ابراز کرد: پیش بینی می کنیم که رقابت نزدیکی با کشور میزبان داشته باشیم زیرا کشور ترکیه یکی از کشور هایی است که از ابتدای فعالیت فدراسیون جهانی او-اسپرت حضور مستمر داشته و همچنین کشور آذربایجان که در این دوره از رقابت ها تیمی 150 نفری را به این مسابقات اعزام کرده که در نوع خود تیم کاملی محسوب می شود البته تیم کشور روسیه با 60 ورزشکار در این رقابت ها حضور دارد.

سرمربی تیم ملی او-اسپرت ایران بیان داشت: با این شرایط پیش بینی نتیجه نهایی ممکن نیست و باید منتظر بمانیم تا ببینیم در جریان این مسابقات چه اتفاقی رخ خواهد داد.
 
وی ادامه داد: در این رقابت ها تیم ما با 16 ورزشکار خانم و 21 ورشکار آقا در مجموع با 37 ورزشکار حضور دارد.

سرمربی تیم ملی او-اسپرت ایران ابراز کرد: بخشی از هزینه تیم ما توسط اسپانسرهای (حامیان مالی) محلی و بخشی هم توسط خود فدراسیون که در مجموع مبلغی در حدود 164 تا 165 میلیون تومان است تامین شده است.

وی ادامه داد : این مسابقات از بعد از ظهر روز پنج شنبه شروع شده و تا یکشنبه شب که فینال (رقابت پایانی) برگزار می شود ادامه خواهد داشت و در نهایت تیم ما بامداد روز سه شنبه وارد تهران خواهد شد.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
خسته نباشین
آخرین اخبار