امام جمعه کرمانشاه؛

نیروی دریایی ایران دارای وجهه ای بین المللی، علمی و نظامی است

امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت هفتم آذر، روز نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی ایران دارای وجهه ای بین المللی، علمی و نظامی است.

نیروی دریایی ایران دارای وجهه ای بین المللی، علمی و نظامی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از كرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه افزود: نیروی دریای ایران در همان ماههای نخستین جنگ تحمیلی توانست نیروی دریایی عراق را متوقف کند و ضربه ای سنگین به صدام بزند.

وی گفت: امروز نیروی دریایی ایران دیگر محدود به مرزهای داخل نیست بلکه در تامین امنیت اقیانوس ها و کنترل ورود و خروج کشتی ها هم نقش مهمی دارد که نشانه اقتدار آن است.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه همچنین هشتم آذر مصادف با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین را یادآور شد و اظهار کرد: براساس گفته رهبر انقلاب، با هر نظم، شکل و موقعیتی از ملت فلسطین حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به جنایات اخیر صهیونیستها در موج جدید انتفاضه مردم فلسطین و کشته شدن حدود 100 جوان بدست رژیم اشغالگر قدس گفت: امام راحل از همان سال 1342 خطر موجودیت اسرائیل را به جهان گوشزد کردند و همواره حامی فلسطینیان بودند.

آیت الله علما در ادامه روز مجلس (10 آذر) و سالروز شهادت مرحوم مدرس را گرامی داشت و گفت: مرحوم مدرس بهترین الگو برای مجلس و نمایندگان ما می باشد.

وی اظهار کرد: نمایندگان بهتر است از شیوه های ساده زیستی، قناعت، شجاعت و شهامت مرحوم مدرس الگوبرداری کنند و به یاد بیاورند که آن مرحوم چگونه در برابر رضاخان قلدر قد علم کرد و ایستاد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه 20 صفر و اربعین حسینی را یادآور شد و گفت: اگر امکانات کافی وجود می داشت و رفت و آمد به کربلا آزاد می شد، شاید حضور میلیاردی عاشقان امام حسین (ع) را شاهد می بودیم که این نشانه جاذبه سیدالشهداست.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه همچنین 12 آذر و سالروز تصویب قانون اساسی را تبریک گفت و بر لزوم التزام همگان به این منشور ملی تاکید کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه در پایان با بیان نکاتی از سخنان رهبری در دیدار اخیر با بسیجیان، اظهار کرد: همه مردم ایران به نوعی بسیجی هستند و در همه حال مدافع نظام و انقلاب اسلامی می باشند.

آیت الله علما گفت: باید در برنامه اقتصاد مقاومتی از توان بسیج استفاده شود و در استان کرمانشاه نیز با کمک بسیجیان مخلص ضمن شناسایی استعداد و ظرفیت ها، از این توان برای توسعه استان بهره برداری کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهاي پيام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.