تظاهرات جدید در شیکاگو در اعتراض به کشته شدن جوان سیاه پوست به دست پلیس

پس از انتشار فیلم کشته شدن یک جوان سیاه پوست به دست پلیس، هزاران نفر در شیکاگو بار دیگر به خیابانها آمدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر روز جمعه برای محکوم کردن کشته شدن یک جوان سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا، در شیکاگو تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان عبور و مرور در خیابان های تجاری را که در انتظار شمار زیادی از خریداران به مناسبت حراج «جمعه سیاه،» روز بعد از عید شکرگزاری در آمریکا بودند، مختل کردند. 
در حالی که تظاهر کنندگان در میان خودروها به راهپیمایی مشغول بودند، ماموران پلیس و ماموران امنیتی خصوصی از ورودی فروشگاه های بزرگ در یکی از خیابان های تجاری محافظت و از ورود مشتری ها جلوگیری می کردند.

سرانجام ماموران تصمیم گرفتند از عبور و مرور خودروها جلوگیری و راه را برای تظاهر کنندگان باز کنند.

تظاهرکنندگان با اشاره به تعداد گلوله هایی که در ماه اکتبر سال 2014 به "لاکوان مک دونالد" 17 ساله هنگامی که به دست یک مامور پلیس سفید پوست کشته شد، شلیک شده بود، پلاکاردهایی با خود داشتند که روی آن عبارت «16 تیر، 13 ماه» به چشم می خورد. در حالی که تفهیم اتهام پلیسی که به مک دونالد شلیک کرده بود، بیش از یک سال طول کشید، تظاهر کنندگان به ویژه استعفای رئیس پلیس را خواستار شدند.

در حالی که اعضای جنبش «پلنگ های سیاه» فریاد می زدند «شما دیگر نمی توانید این (وضع) را ببینید و خود را مخفی کنید»، جسی جکسون، چهره برجسته مبارزه برای حقوق سیاهان آمریکا نیز راهپیمایی دیگری به راه انداخته بود.

بعد از این که ویدیوی کشته شدن جوان سیاه پوست برای نخستین بار روز سه شنبه پخش شد، شیکاگو با تنش همراه شد. مقامات شیکاگو خواستار حفظ آرامش شدند. این در حالی است که قبلا نیز، از 18 ماه پیش به این طرف، به دنبال فاش شدن موارد دیگری از خشونت های پلیس علیه سیاه پوستان، آمریکا با راهپیمایی های اعتراضی همراه بود که برخی اوقات به شورش تبدیل می شد.
در راهپیمایی های قبلی که از روز سه شنبه در شیکاگو برگزار شده است، اشخاص زیادی بازداشت شده اند.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز گفته است از تصاویری که کشته شدن لاکوان مک دونالد را بر اثر اصابت گلوله هایی به سر، گردن، گلو، بازوها، دست، پشت و ران نشان می دهد، به شدت تکان خورده است.

جیسون وان دیک، مامور پلیس 37 ساله ای که جوان سیاه پوست را کشته است، روز سه شنبه به «قتل برنامه ریزی شده» متهم شد؛ اما این تصمیم نادر نیز شمار زیاد مردم خشمگین آمریکا را آرام نکرده است. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار