لهستان برای انتخابی المپیک آماده می‌شود

نواکوفسکی غایب بزرگ لیست آنتیگا

سرمربی تیم والیبال لهستان 22 بازیکن را برای حضور در مسابقات انتخابی المپبک فراخواند، لیستی که یکی از ستاره‌ها در آن جا ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سرمربی تیم ملی لهستان اسامی جدیدی از بازیکنان تیمش را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2016 که در ژانویه به میزبانی برلین برگزار خواهد شد، را اعلام کرده است. لیستی که به نظر می‌رسد تغییرات چندانی در آن نسبت به قبل دیده نمی شود. 

با وجود اینکه تیم ملی لهستان در مسابقات اخیر خود نظیر جام جهانی 2015 و مسابقات قهرمانی ملت‌های اروپا نتوانست نتایج قابل قبولی کسب کند، ‌اما سرمربی فرانسوی این تیم همچنان علاقه‌مند به استفاده از همان نفراتی است که در ناکامی‌های تیم لهستان در ترکیب این تیم جا داشته‌اند. 

استفان آنتیگا در آخرین لیستی که ارائه کرده است 22 بازیکن را به تیم ملی لهستان دعوت کرده است که 14 نفر از این بازیکنان همان بازیکنان رقابت‌های اخیر هستند. آنتیگا تصمیم دارد در نهایت از بین این 22 بازیکن نفرات نهایی خود را برای حضور در برلین انتخاب کند. 

در این بین پیتر نواکوسفکی  به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر و انجام عمل جراحی هفته پیش خود، توانایی همراهی تیمش را در مسابقات مهم پیش رو نخواهد داشت.

برخی گمانه‌زنی‌ها هم در لهستان خبر از حضور مجدد ستاره‌های پیشین والیبال لهستان مانند پاول زاگومنی و ماریوس ولازی در تیم ملی این کشور خبر می‌دهد. در حالی که این دو بازیکن چندی قبل بازنشسته شده و از حضور در تیم ملی منصرف شدند. گفته می‌شود این دو بازیکن آمادگی خود را برای کمک به تیم لهستان در راه المپیکی شدن، اعلام کرده اند. این در حالی است که در این بین زاگومنی در لیست آنتیگا قرار دارد اما ولازنی در جمع دعوت شده‌ها نیست. 

نفرات دعوت شده از سوی استفان آنتیگا به شرح زیر است:

فابین دریزگا، پاول زاگومنی، پاول وویتسکی، گژگوش لوماش، رافائل بوشک، مایکل کوبیاک، متئوس میکا، آرتور اسلاپوک، الکساندر اسلویکا، ووژیئک زالینسکی، گروزرک بوکیئک، یاکوب یاروش، دیوید کونارسکی،  بارتوش کورک، ماتئوش بینیک، کارول کلوس، مارسین مژدونک، لوکاس ویشنیفسکی، آندرژی ورونا، پیوتر گاسک، دامیان ویتاشک، پاولزاتورسکی.

مسابقات انتخابی المپیک از 5 تا 11 ژانویه با حضور 8 تیم در برلین آلمان برگزار خواهد شد. رقابتی تیم نخست ان مستقیما جواز حضور در مسابقات المپیک 2016 ریو را کسب خواهد کرد. پیش از این تیم برزیل که میزبان این رقابت‌هاست، آمریکا و ایتالیا، آرژانتین چهار تیمی هستند که بلیط المپیک را در جیب دارند و 8 تیم باقی مانده از 12 تیم حاضر در المپیک طی برگزاری مسابقات مختلف در قاره‌ها و بین قاره‌ها انتخاب خواهند شد. 

تیم ملی والیبال لهستان در مسابقات انتخابی المپیک با تیم‌های آلمان، صربستان و بلژیک هم گروه است و تیم‌های فنلاند، بلغارستان فرانسه و روسیه در گروه B این مسابقات قرار دارند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار