تبریز؛

میانگین فضای ورزشی دانش آموزی در آذربایجان شرقی پایین تر از استاندارد است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: استاندارد میانگین فضای ورزشی برای هر دانش آموز یک متر مربع است که این رقم دراستان 28 صدم مترمربع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صادقی در مراسم افتتاحیه المپیاد درون مدرسه ای در ملکان افزود: 10 پروژه ورزشی در مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان درحال احداث است که درصورت تامین اعتبار و اتمام آن این مقدار به 30 صدم متر مربع افزایش خواهد یافت.

وی با انتقاد از متولی های ورزشی بیرون از آموزش و پرورش اظهارکرد: شهرداری ها، اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه های دولتی می توانند در زمینه افزایش فضاهای ورزشی به آموزش و پرورش کمک کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان درادامه از اجرای طرح مدرسه قهرمان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح مدرسه ای که درمسابقه های ورزشی برنده می شود به صورت مستقیم به مراحل استانی و کشوری راه می یابد و درصورت موفقیت به عنوان نماینده کشور در مسابقه های آسیایی و جهانی شرکت خواهد کرد.

فرماندار ملکان نیز دراین مراسم با اشاره به کمبود فضای ورزشی مدارس در این شهرستان میانگین آن را پایین تر از استانی و کشوری دانست وگفت: در حالی که میانگین فضاهای ورزشی دانش آموزان استان 28 صدم مترمربع است این رقم دراین شهرستان کمتراز20 صدم مترمربع است.

جهانگیر اسکندرزاده اظهارکرد: این میانگین در زمینه بانوان نیز کمتر از 10صدم متر مربع است.

وی خاطرنشان کرد: برای بیش از20 هزار نفر دانش آموز شهرستان تنها چهار باب سالن ورزشی وجود دارد که بایستی این تعداد به 15 باب افزایش یابد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.