قزوین؛

مهم‌ترین مشکل ساماندهی محله "هادی آباد" محدودیت قطعات است

رییس اداره عمران بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به متراژ پایین قطعات در محله هادی آباد در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ساماندهی این محله محدودیت قطعات است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛رافع ناصری فر اضافه کرد: در محله هادی آباد جنس کار به نوعی است که باید قطعات خیلی ریزانه است یعنی برای ساماندهی آن باید چند قطعه تملک و تخریب شود که با توجه به پایین بودن متراژ برخی از قطعات این امر مشکل است.

رییس اداره عمران بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تاکید کرد: ساماندهی در صورتی انجام می‌گیرد که تعدادی قطعات را تجمیع کنیم تا یک قطعه شود و راهکار این عمل انگیزه و مشارکت مردم است چراکه مشکل اساسی محدودیت قطعات است.

وی یادآور شد: یکی از مسائلی که امروزه در زمینه بازسازی بافت فرسوده مطرح می‌شود تاسیس دفتر تسهیل‌گری است که با همکاری شهرداری صورت می‌گیرد و اولین دفتر تسهیل‌گری بازآفرینی بافت قدیمی در محله دیمج تاسیس می‌شود، با توجه به وضعیت بافت‌‍های فرسوده قزوین شهرداری می‌تواند تعداد اضافه‌تری از دفاتر تسهیل‌گری ایجاد کند.

رییس اداره عمران بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: طراحی خیابان شهید انصاری جزء دستور کار حوزه معماری و شهرسازی وزات شهرسازی است که به بهسازی و شهری ایران محول شده است، هم اکنون ما بر موضوع طراحی کار می‌کنیم و اطلاعات لازم را دریافت کردیم.

وی تشریح کرد: جهت طراحی و بازآفرینی این خیابان، فراخوان مسابقه طراحی این مجموعه به صورت کشوری با هدف ایجاد انگیزه در بازآفرینی و خلاقیت معماری اسلامی برگزار می‌شود که باید منتظر باشیم اجرایی شود، خروجی این طرح می‌تواند قابل تفکر باشد.

ناصری فر اضافه کرد: این طرح با هماهنگی میراث فرهنگی و شرکت عمران با انعقاد تفاهم نامه  در جهت رفع مشکلان تثبیت می‌شود و امیداواریم خروجی چیزی باشد که نظرات دستگاه‌های اجرایی را تامین کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.