معافیت فرهنگیان از پرداخت فرانشیز پیگیری می شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای بیمه تکمیلی فرهنگیان با مراکز خاص قرارداد بسته ایم و می خواهیم بخشی از فرانشیز را از بیمه فرهنگیان پرداخت کنیم تا آنان معاف شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی در حاشیه دومین کنفرانس توسعه عدالت آموزشی که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: بین مناطق برخوردار و کم برخوردار به لحاظ امکانات، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی فاصله وجود دارد. به گونه ای که امکانات در منطقه ای بیشتر و بالاتر و در منطقه ای کمتر است.

وی افزود: در سطح کمی عدالت آموزشی با وجود تلاش های صورت گرفته و پیگیری حضور دانش آموزان در مدارس افزایش یافته است اما سرعت آن کم است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مهمتر از عدالت کمی عدالت کیفی است. هم اکنون در کیفیت آموزش و پرورش مشکل داریم. در همین شهر تهران بین مناطق مختلف کیفیت مدارس نیز متفاوت است.

بطحایی ادامه داد: برای افزایش کیفیت باید تلاش کنیم و خوشبختانه فضای غالب کشور در آموزش و پرورش توجه به عدالت است.

وی بیان کرد: با اقداماتی در تدوین برنامه ششم توسعه تلاش می کنیم گامی جدی برای عدالت آموزش و پرورش برداریم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت سرانه مدارس و برنامه ششم توسعه گفت: پیش بینی ما این است به مرحله ای برسیم که مدیران مدارس نگران تامین هزینه های ضروری نباشند و فارغ از نگرانی ها به مسائل آموزشی بپردازند.

بطحایی همچنین درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز بیان کرد: مشکلات بیمه تکمیلی کمتر شده و روش هایی را به موازات بیمه پیش می بریم. با مراکز خاص قرارداد بستیم و حتی می خواهیم بخشی از فرانشیز را از بیمه فرهنگیان پرداخت کنیم تا آنان از پرداخت فرانشیز معاف شوند.

وی با بیان اینکه پیشرفت ما در بیمه تکمیلی به موازات طرح تحول سلامت است، گفت: این طرح به دنبال آن است تا خدمات را به نوعی ارائه دهد که دانش آموزان از ارائه بیمه تکمیلی بی نیاز شوند اما باید بگویم طرح تحول سلامت در بیمه تکمیلی فرهنگیان تاثیر مثبت می گذارد. با توسعه بیمه تکمیلی به سمت افزایش کیفیت می رویم.

منبع: مهر
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار