لرستان؛

شناسایی بیش از8 هزار ناتوان جسمی حرکتی درخرم آباد

مدیر بهزیستی شهرستان خرم آباد گفت: هشت هزار و 388 ناتوان جسمی حرکتی ومعلول در این شهرستان شناسایی شده و تحت نظر این سازمان هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حق نظری افزود: از این تعداد سه هزار و238 نفرناتوان جسمی حرکتی، یکهزار و 261 نفر ناتوان شنوایی، یکهزار و 855 نفر ناتوان ذهنی،یکهزار و 151 نفر نابینا و کم بینا، 107 نفر ناتوان سالمند و416 نفر هم ناتوان چند معلولیتی هستند.

وی گفت: از لحاظ شرعی وقانونی این افراد نیز باید از امکانات ورفاهیات موجود در جامعه همانند افراد سالم استفاده لازم را ببرند اما متاسفانه مناسب سازی اماکن عمومی برای این تعداد مطلوب نبوده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه دبیر خانه کار گروه مناسب سازی شهرستان سازمان بهزیستی شهرستان خرم آباد است هیچ گونه گزارش کاری مبنی بر مناسب سازی سطح شهر به این سازمان ارسال نمی شود.

حق نظری با اشاره به نبود نظارت در بحث مناسب سازی گفت: بحث نظارت برکار مناسب سازی نیاز به گروه کارشناسی برای نقطه یابی ، طراحی ونظارت در اجرای کار دارد که دستگاه های درگیر باید با تشکیل گروه مورد نظر این اقدامات را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: کار مناسب سازی نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد و فرهنگ سازی نیز بدون پیگیری وممارست قابل انجام واجرا نخواهد بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.