همدان؛

ممنوعیت تردد زائران از همدان به مهران

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به ازدحام مسافران کربلا در مرز مهران، تردد زائران از جاده های این استان به سمت مهران ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی شاکری با اشاره به اینکه طبق بخش نامه ای از سوی ناجا از امروز 8 آذر ماه اجازه تردد خودروی حامل زائران به مهران داده نمی شود، افزود: مسافران ابا عبدالله الحسین(ع) از مسیرهای جایگزین به سمت خوزستان حرکت خواهند کرد و از مرزهای این منطقه عازم خاک عراق می شوند. 


وی اظهار داشت: به خودروهای فاقد ایمنی درون شهری که قصد جابجا کردن زائران کربلا را دارند نیز اجازه تردد داده نمی شود.


شاکری خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مسافرت ها در ایام اربعین حسینی رانندگان باید دقت بیشتری در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تردد در جاده ها را داشته باشند.

وی با اشاره به طرح اربعین که از چهارشنبه هفته گذشته انجام شده، ادامه داد: از ابتدای این طرح تاکنون یک میلیون و200 هزار تردد در محورهای استان تردد انجام شده است که نسبت به مشابه اربعین پارسال 6 درصد افزایش داشته ایم.

شاکری اضافه کرد: تصادفات نسبت مدت مشابه سال گذشته نیز کاهش چشمگیری داشته و تاکنون مورد خاصی انجام نگرفته است.

وی به مجروحین تصادفی اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین آمار مجروحین تصادفی نسبت به طرح اربعین پارسال در 57 درصد کاهش داشته ایم.


شاکری اضافه کرد: در این زمینه همچنین 76 درصد کاهش متوفیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاکنون بوده است.

رئیس پلیس راه استان همدان در خصوص نیروهای کمکی برای افزایش تردد در این چند روز اخیر گفت: پلیس راهنمایی ورانندگی استان همدان 200  نفر نیروی کمکی از استان های اصفهان والبرز وهمچنین 31 تیم نیز از راهور استان همدان برای کمک در محور مواصلاتی استان داشته است.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.