رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در حال حاضر تعدادی از بهره برداران معادن یا مجبور به کاهش تولید و یا توقف تولید شده اند که این اصلا خبر خوبی برای سنگ آهن نیست.

پیشنهاد تشکیل کارگروه بررسی جرایم اضافه تولید/ فعال معدنی نباید جریمه شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قدیر قیافه در سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از بهره برداران معادن مجبور به کاهش  و یا توقف تولید شده اند که  خبر خوبی برای سنگ آهن نیست.

وی افزود: معدن مظلوم ترین و تحت فشارترین بخش اقتصاد کشور است چرا که علاوه بر فروپاشی قیمت ها در بازار جهانی، مصرف کنندگان داخلی هم قادر به جذب محصول داخلی نیستند.

قیافه عنوان کرد: امروز دوستانی که محکوم به پرداخت جرایم افزایش تولید شده اند، تنها جرمشان افزایش تولید بوده است که اتفاقا حقوق دولتی آن را هم پرداخت کرده اند.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: متاسفانه در اوایل سال جاری اتفاقی افتاد و باعث دلسردی گسترده معدنکاران شد. براین اساس ابلاغیه مربوط به محاسبه مجدد حقوق دولتی قطعی و پرداخت شده سالهای 89، 90، 91 و 92 به دست همه معدنکاران در همه استانها رسید و این اتفاق برخلاف نص صریح قانون معادن است و این موضوع همه را شوکه کرد.

وی گفت: یک شهرداری کوچک برای تولید سنگ آهن عوارض گذاشته و تا جایی پیش رفته که حتی ماشین آلات معدنکاران را مصادره کرده و به مزایده گذاشته است که البته وزیر و معادن وی در این زمینه نامه نگاری کرده اند و تا حدودی جلوی اقدامات این نهاد گرفته شده است.

قیافه با اشاره به دیدار مثبت انجام شده بین اعضای هیات مدیره انجمن سنگ آهن با وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: پیشنهاد تشکیل کارگروه بررسی جرایم اضافه تولید، ابطال بررسی مجدد حقوق دولتی سالهای قبل، پیش آگاهی به فعالان بخش معدن درباره تصمیمات و شفافیت بیشتر سیاستگذاری بخش معدن و بازگرداندن فضای آرام و قابل پیش بینی به فضای کسب و کار از طریق قوانین ثبات حداقل به مدت 5 سال از جمله پیشنهادات ارائه شده در دیدار با نعمت زده بوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار