سنندج؛

کاهش 21 درصدی جرایم فضای مجازی در کردستان

رییس پلیس فضای مجازی و تبادل اطلاعات (فتا) استان کردستان از کاهش 21 درصدی جرائم فضای مجازی در شش ماه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه خبر داد.

به گزارش خبر نگارگروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج،سرهنگ فرامرز شاکری افزود: اکثر جرایم فضای مجازی با انگیزه های کسب منافع مالی و موضوعات ضد اخلاقی و ضد اجتماعی صورت گرفته است.
وی گفت:9 درصد جرایم حوزه فضای مجازی مربوط به انتشار عکس های خانوادگی است.
رییس پلیس فتا استان کردستان در ادامه کسب منافع مالی را از دیگر اهداف مجرمان فضای مجازی عنوان کرد و گفت: افرادی که خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند حتما به آدرس الکترونیکی درگاه بانک و کد امنیتی پایین صفحه توجه کنند. 


وی افزود: به پیامک ها و تماس هایی که در فضای مجازی مبنی بر اینکه اگر کد امنیتی تلگرام را وارد نکنید تلگرام شما مسدود می شود اطمینان نکنید و تا زمانی که هویت فرد در فضای مجازی برای شما مشخص نیست به هیچ پیامکی، پاسخ مثبت ندهید.

وی همچنین داشتن فاکتور در خریدهای اینترنتی را ضروری دانست.

رییس پلیس فضای مجازی و تبادل اطلاعات (فتا) استان کردستان با اشاره به اینکه امروز شاهد افزایش جرایم در حوزه فضای مجاز کشور و تغییر جرایم از فضای سنتی به سایبری و مجازی هستیم گفت: اطلاع رسانی، آموزش و اقدامات پیشگیرانه در این حوزه ضروری است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: کاهش ، جرم ، مجازی ، اینترنت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.