ساری؛

هفته ای دو کارگر در حوادث كار فوت می کنند

مرگ و مير ناشی از حوادث كار در هفت ماهه امسال 18 درصد افزايش يافت.

هفته ای دو کارگر در حوادث كار فوت می کنندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه از این تعداد 79درصد متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: بر اساس آمارهای موجود سقوط از بلندی با 50 درصد فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث كار را به خود اختصاص می دهد همچنين برق گرفتگی با 45 درصد فوتی در رتبه بعدی مرگ بر اثر حوادث كار قرار دارند.

دکتر عباسی افزود: 66 درصدفوت ناشی از کار در تابستان اتفاق می افتد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت :در هفت ماهه امسال بيشترين مرگ‌های ناشی از حوادث كار با 14 مورد در شهريور ماه و كمترين آن با 3 مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده‌ است .

عباسی با بیان اینکه 55 نفر از کشته شدگان ایرانی و ما بقی افغانی هستند افزود :59 درصد از سن فوت شدگان دارای سن 21 الی 40 سال سن هستند.

به گفته وی در اين مدت شهرستان‌های ساری، آمل و بابل هر کدام با 9 فوتی بيشترين و شهرستان‌های چالوس ، رامسر و بهشهر هر کدام با یک فوتی كمترين موارد مرگ بر اثر حوادث كار داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان است گفت: ارزش نهادن به جان انسان ها ، داشتن برنامه ايمنی در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستای كاهش حوادث ناشی از كار دانست.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب


برچسب ها: هفته ، دو ، کارگر ، حوادث ، ساری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.