استاندار حلبچه:

استفاده از تجربیات ایران در حوزه اکتشاف نفت در شمال عراق

استاندار حلبچه گفت: نفت در کردستان عراق تاکنون نه تنها مایه خیر نبوده بلکه مشکلاتی نیز به وجود آورده است ولی اگر بخواهیم در حوزه اکتشاف نفت اقدام کنیم از تجربیات ایران استفاده خواهیم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،عبدالله محمد عبدالوهاب روز سه شنبه در پایان سفره سه روز خود به استان کردستان در نشست خبری مشترک با استاندار کردستان با بیان اینکه در جریان سفر از توانمندی ها و ظرفیت های استان کردستان دیدن کردیم گفت: کردستان ایران در زمینه های مختلف پیشرفت های چشمگیری کرده و انتظار داریم تجارب و دانش خود را برای توسعه استان حلبچه نیز در اختیار ما بگذارند. 

عبدالله محمد عبدالوهاب تاکید کرد: ما برای تعمیق روابط با استان کردستان نشست هایی با استاندار و دیگر مسوولان این استان برگزار کردیم و نیاز به دانش، تکنولوژی و تجربیات استان کردستان در زمینه اقتصادی، کشاورزی و پزشکی داریم.

وی بر پیگیری جدی مسوولان استان کردستان در زمینه اجرایی کردن بندهای تفاهم نامه های مشترک تاکید کرد و گفت: ما در استان حلبچه با جدیت این تفاهم نامه را اجرا می کنیم.

استاندارحلبچه از مسوولان فرهنگی استان کردستان نیز خواست در حلبچه فعالیت فرهنگی داشته باشند چرا که ما ایران را دوست، حامی و پشتیبان خود می دانیم و از هرگونه فعالیت ایران در حلبچه به ویژه حوزه فرهنگی استقبال می کنیم.

عبدالله محمد عبدالوهاب در مورد ضمانت اجرایی تفاهم نامه دو جانبه نیز گفت: خود بنده به عنوان استاندار و هیات همراه، ضمانت اجرایی این تفاهم نامه هستیم و تلاش می کنیم همه بندهای آن را اجرایی نماییم.

سفر استاندار حلبچه و هیات همراه که از روز یکشنبه آغاز شد امروز سه شنبه با برگزاری نشست خبری و رد و بدل کردن تفاهم نامه های مشترک همکاری، به پایان رسید.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.