اختصاص بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین به سمنان

بیش از ۱۲ هزار نفر استان سمنان برای ورود به کشور عراق و شرکت در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه ثبت نام کرده‌ بودند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان از برنامه ریزی و اختصاص ۱۱۱ ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین به استان سمنان خبر داد. 

داود فهندژ سعدی گفت: پیرو هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته با مجموعه استانداری سمنان و جلسات متعددی که در خصوص خدمت رسانی مطلوب و ارزشمند به زائران عتبات عالیات و کربلای معلی برگزار شده است، تعداد ۱۱۱ ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران همایش پیاده روی اربعین به استان سمنان اختصاص پیدا کرده است. 

وی افزود: این تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی از روز پنج شنبه از طریق مرز مهران و پارکینگ‌های اختصاص یافته جهت اعزام زائران به نقاط مختلف استان سمنان آماده و در خدمت خواهند بود. 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ هزار نفر از استان سمنان برای ورود به کشور عراق و شرکت در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه ثبت نام کرده‌ بودند که حدود ۴هزار نفر از این عزیزان از طریق ۱۱۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز مهران منتقل شدند و تعدادی از زائران هم استانی نیز از طریق ناوگان حمل و نقل به صورت خصوصی و با وسایل نقیله شخصی عازم مرز شدند. 

سعدی ادامه داد: تعدادی از زائرین نیز از طریق کاروان‌های خصوصی وارد مرز مهران شده بودند که این کاروان‌ها طبق تعدی که دارند نسبت به انتقال زائران به داخل استان سمنان اقدام می‌کنند. 

وی با اشاره به آمادگی استان سمنان نسبت به در اختیار گذاشتن ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران سایر استان‌های همجوار، ادامه داد: ظرفیت استان سمنان برای انتقال زائران اربعین حسینی به کشور حدود ۱۶۰ ناوگان حمل و نقل عمومی است که حدود ۱۱۰ دستگاه برای انتقال زائران به داخل استان سمنان اختصاص پیدا کرده است و می‌تواند حدود ۶۰ دستگاه نیز برای بازگشت زائران به سایر استان‌های کشور اختصاص دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.