خروش اربعین حسینی در حریم رضوی /زیارت اثبات محبت است

مشهدالرضا در اربعین حسینی میزبان عاشقان حسین است که برای اثبات محبت خود به حریم ملکوتی رضا آمده‌اند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازخراسان رضوی، اربعین روزی است که اهل بیت به زیارت مضجع مطهر ثارالله شتافتند و سر مطهر اباعبدالله را به پیکر مطهرش ملحق کردند. اربعین نه تنها اهل بیت، که جمعی از بنی هاشم و جابر، صحابه پیامبر(ص) نیز به کربلا رفتند و ازین پس سیره مستمری شد میان شیعه و غیرشیعه. 

بازهم عدد عاشقی به چهل رسید و داغ هجران چهل روزه شد. چهل روز است زینب روی برادر ندیده است.

چهل روز است کودکان دست محبت پدر بر سر ندارند. چهل روز است عاشقان به سر و سینه زده اند و پای پیاده خود را به کربلایت رسانده اند، حسین جان.

در این میان هستند عاشقانی که در مشهدالرضایت پروانه وار مرثیه خوانی می کنند و بعد کربلایت آنها را از سفر روحانی به کویت باز نداشته و در حریم ملکوتی سلاله عزیزت به عزا نشسته اند بلوغ عشق را رقم زنند و به ضامن آهو بسپارند تا وقت مردن امانت بستانند و آرام آرام با شفاعت حسینی و رضوی رهسپار آخرین سفر دنیایی شوند.

محبین خاندان اهل بیت فوج فوج در خیابانها موج می زنند و سوار بر موج دلها همچون کبوتران حرم به آستان علی ابن موسی الرضا پرواز می کنند و دل می سپارند به هوای کربلایی حرم. اینان جا مانده اند از قدم برداشتن به کوی حسین و امروز سنگین سنگین قدم به کوی رضا برمی دارند تا نامشان در خیل مشتاقین و محبین آل الله ثبت شود. خدا می داند در دل آرزوی کربلا دارند و مرغ دلشان با کاروان پیاده راهی کربلا شده است، اما پای جسمشان بر خاک مشهد به سوی حرم می رود.
آنها که پیاده به کویش می شتابند نه تنها سنت اسلام در پیمان با ولی الله را تجدید می کنند، بلکه نوعی هزینه دادن به عشق آن حضرت را به نمایش میگذارند؛ چراکه حسین(ص) و یارانش برای احیای دین از همه هستی خود گذشتند و زائر پیاده رنج راه به جان می خرد به عشق حسین(ص). 
زیارت به نمایش گذاشتن محبت است؛ محبتی که پیامبر به اذن خداوند از پیروانش طلبید: "قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی". 
محبتی که سفارش شده دین است و در روایت آمده است: "ای ابن شبیب با شادی ما شاد باش و با اندوه ما اندوهگین؛ و ولایت ما را داشته باش که اگر انسان سنگی را دوست داشته باشد فردای قیامت با آن سنگ محشور می شود.

آری؛ محبت خاندان پیامبر مسلمان و غیرمسلمان نمی شناسد و همراهی روز قیامت را بهمراه دارد. 

در حرم سوگواران حسینی در تمام صحن ها اجتماع کرده اند و در رثای مصیبتهای زینب کبری می گریند و بر سر و سینه می زنند، زیارت اربعین می خوانند تا در زمره مومنین قرار گیرند و با تامل در معانی آن به اهداف قیام عاشورا واقف گردند.

نماز ظهر اربعین برپا شده است و عاشقان حسینی قیام عاشورا را با اقامه نماز اول وقت پاس می دارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.