اردبیل؛

ثبت یک هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور

استاندار اردبیل گفت: تا به امروز حدود 1600 شرکت دانش بنیان در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه کارگروه تخصصی بانوان استان اردبیل اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک موضوع بسیار حائز اهمیت است که حدود 2 سال پیش توسط مقام معظم رهبری مطرح شد که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قالب 24 بند تبیین شده که 9 بند ملی و 15 بند استانی وجود دارد که باید در تحقق بخش‌های استانی این اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

وی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان یکی از حوزه‌های اقتصاد مقاومتی است که از اهیمت ویژه‌ای برخوردار بوده چرا که ارزش افزوده ایجاد کرده و برای افراد بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشتغال پایدار ایجاد می‌کند که دولت برای فعالیت در این زمینه، مقدمات را فراهم کرده است.

استاندار اردبیل افزود: تا به امروز حدود 1600 شرکت دانش بنیان در کشور به ثبت رسیده است که از این تعداد فقط 7 شرکت مربوطه به استان اردبیل بوده و متأسفانه استان اردبیل در فعالیت‌های دانش‌بنیان از سایر استان‌های کشور دارای ضعف است.

خدابخش احداث صندوق نوآوری و شکوفائی کشور به دلیل کمک به اختراعات و فعالیت‌های دانش‌بنیان است که این صندوق در حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد و به متقاضیان فعالیت در زمینه‌های دانش بنیان تسهیلات ارائه می‌کند که باید از نخبگان استان اردبیل دعوت کنیم تا از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.

استاندار اردبیل در ادامه گفت: فعالیت‌های و محصولات دانش بنیان تولید شده در استان اردبیل اگر صادرات شوند رونق اقتصادی را برای استان اردبیل ایجاد می‌کنند که باید به بحث صادرات کالا و خدمات توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشیم

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، ثبت ، شرکت ، دانش ، بنیان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.