کاروان کربلایی دوچرخه سواران در جاده صلح پا زدند

ملی پوشان دوچرخه سواری که برای حضور در مراسم اربعین به کربلا رفته بودند به کشور باز گشتند.

کاروان کربلایی دوچرخه سواران در جاده صلح پا زدندبه گزارش خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوا تیم دوچرخه سواری که متشکل از ۴رکاب به همراه یک سر گروه بودند امشب پس از رکاب زدن های متوالی وارد کشور شدند و فردا به تهران می رسند.

 ین تیم دوچرخه سواری با شعار( هدف ما صلح نیست،راه ما صلح است)و به عنوان کاروان کربلایی به کربلا رفتند و هم اکنون در راه بازگشت به کشور هستند.

 ر این خصوص با سرگروه تیم دوچرخه سواری رضا صفا مصاحبه ای انجام دادیم که وی در این خصوص بیان کرد: برای اولین بار بود که به کربلا و عراق سفر می کردم اما هم رکابهایم قبلا به کربلا مشرف شده بودند و با توجه به ترافیکی که هم اکنون نیز وجود دارد در میان مردم پیاده و حتی کسانی که ساعات طولانی با ماشین در این ترافیک بدون غذا به انتظار ورود به کشور بودند ما رکاب می زدیم.

وی افزود: ما به خاطر اینکه با دوچرخه مسیر را طی می کردیم شرایط خوبی داشتیم و به اتفاقات و انفجارهایی که داخل عراق رخ داد زیاد فکر نمی کردیم اما دوستان و خانواده ها نگرانمان بودند. 

 دوچرخه از وسیله های نقلیه مفیدتر واقع شد

حمید ابتهاج ملی پوش دوچرخه سواری در خصوص این سفر اظهار کرد: هوا بسیار سرد بود و با عنایت به ورود زائران محترم اربعین حسینی به ایران متاسفانه هیچ گونه پیش بینی لازم مبنی بر کارسازی تردد خودروهای حامل انتقال مسافرین نشده است به طوریکه حدود ۴ ساعت مسافرین در اتوبوسهای مذکور یا نشسته و یا ایستاده بودند و به دلیل ازدحام جمعیت و زیادی اتوبوس در پارکینگ به سختی تردد صورت می گرفت که این امر باعث نا رضایتی مسافرین شده بود و با وجود اینکه با دوچرخه رکاب زدیم هم اکنون در اسد آباد همدان هستیم اما مسافرین اول راه ورود به کشور ساعات متوالی بدون هیچ تغذیه و آب آشامیدنی و حتی فاقد امکانات دیگر نشسته بودند. 

وی در خصوص علت شعاری که مطرح کرده بودند افزود: ما به دنبال هدف نیستیم راه ما صلح است و در راهی پا زدیم که در آن به دنبال صلح بودیم و عقیده ی مان این بود که وقتی هدفی را با صلح در آن پیش برویم به آن دست خواهیم یافت و حتی اگر ما نباشیم دیگران می توانند این راه را ادامه دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طبق قرار قبلي كه با دوستان گذاشته بوديم قرار شد يك روز قبل از اربعين عراق بسمت مرز مهران ركاب بزنيم. حركت ما از مركز كربلا بسمت شهر حله و بعد كوت بود
ورودي هاي كربلا مملو از جمعيت بود،مجبور شديم كه دوچرخه بدست بسمت ميداني كه خارج از كربلا بود برويم. مردمي كه از سمت خيابان ورودي به كربلا بودن بخاطر ازدحام جمعيت بسمت خياباني ما هجوم اوردن و گروه دوچرخه ما بين جمعيت قرارگرفتيم . متاسفانه چند خورديم زديم ، و يك منا داشت اتفاق مي افتاد تنها يك معجزه بود و دعا هاي خانواده و شما دوستان بود كه جان سالم بدر بورديم.

 لازم به ذكر است ساعت ١١شب به كوت رسيديم و براي اينكه به ترافيك مرز بر نخوريم از كوت كه حدودا ٩٠كيلومتر با مرز فاصله داشت با ماشين اومديم ،ساعت١٢تا٢صبح تو راه بوديم ولي ساعت ٣صبح بعلت ترافيك مجددا از ١٦كيلومتري مرز مجبور به ركاب زدن شديم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار