تبریز؛

نجات کشاورزان مرندی گرفتار شده در برف و کولاک

فرماندار شهرستان مرند از نجات یافتن چهار کشاورز از اهالی روستای هرزند عتیق شهرستان مرند که از روز پنج شنبه در برف وکولاک گرفتار شده بودند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛ تقی کرمی با اشاره به کمک امدادگران هلال احمر و اهالی روستا برای یافتن گرفتار شدگان در برف افزود: اعضای تیم امداد شامل سه نفر امدادگر هلال احمر و هفت نفر از اهالی در ساعت پنج بامداد امروز، جستجو برای یافتن این کشاورزان را آغاز کردند و در حوالی ساعت 10 امروز موفق به شناسایی کشاورزان مفقودی در کوه های اطراف این روستا شدند.

وی گفت: بارش شدید برف در روز گذشته مسافران و اهالی این شهرستان را غافلگیر کرد و در نتیجه 18 خانواده گرفتار در برف و کولاک در مدارس این شهرستان اسکان یافتند.


به گفته کرمی از روز گذشته تردد در جاده های اصلی شهرستان با زنجیر چرخ امکان پذیر بوده و پلیس راهور از تردد بدون زنجیر چرخ خودروها، خودداری کرده است.

وی خاطر نشان کرد علاوه بر هتل ها ومراکز اقامتی، چهار مرکز اسکان از قبل برای اسکان مسافران در مواقع ضروری آماده سازی شده است و محدودیتی برای اسکان مسافران وجود ندارد.
فرماندار مرند تاکید کرد :در حال حاضر به جز برخی مسیرهای روستاهای برف گیر مانند ' نیاب' ، 'دارانداش' و ' هریس' ، تردد خودروها در جاده های اصلی و فرعی شهرستان با استفاده از زنجیر چرخ میسر است.

شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمالغرب تبریز واقع است؛ طبق اعلام ایستگاه هواشناسی مرند این شهرستان در 24 ساعت گذشته 24 میلیمتر بارندگی داشته و دمای این شهرستان در زمان حاضر سه درجه زیر صفر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.