سنندج؛

دین اسلام به جایگاه بانوان نگاه ویژه ای دارد

امام جمعه سنندج گفت: اسلام دین رحمت و مهربانی است که نگاه ویژه‌ای به جایگاه بانوان دارد، از این رو باید بر اساس دستورات و ارشادهای این دین مبارک به حقوق آنها رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،ماموستا عبدالرحمان خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد جامع این شهر، ضمن تسلیت اربعین حسینی به تمام مسلمانان جهان گفت: اسلام احترام خاصی برای بانوان قائل است، ودر هیچ دین و آئینی ارزش‌گذاری به جایگاه بانوان به اندازه دین اسلام نبوده است.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از درخشش نور اسلام بر جهان هستی به دنیا آوردن فرزند دختر برای خانواده‌ها ننگ بوده است، افزود: در دوران جاهلیت زنان مورد بغض و غضب بودند و اگر خانواده‌ای فرزند دختر به دنیا می‌آورد آن را زنده به گور می‌کرد.

ماموستا خدایی بیان کرد: دین اسلام عزت و ارزش واقعی زنان را عینیت بخشید از این رو باید بر اساس دستورات و ارشادات این دین مبارک حقوق آنان رسیدگی شود.

امام جمعه سنندج افزود: نحوه رفتار با بانوان در عصر کنونی در جهان غرب که دم از دموکراسی و آزادی می‌زنند، همچون زمان جاهلیت و پیش از اسلام است.

ماموستا خدایی گفت: نگاه امروز جهان غرب نیزبه بانوان، نگاهی مادی و کالایی بوده و از آنها به عنوان ابزاری برای دستیابی به منافع مادی و تجاری استفاده می‌شود.

وی گفت: انجام تبلیغات تجاری با عریان کردن بانوان به منظور کسب سود بیشتر تنها ارزشی است که جهان غرب برای بانوان قائل بوده و از آن نیز به عنوان آزادی نام می‌برد.

ماموستاخدایی ادامه داد: غربی‌ها از زن به عنوان موجودی ابزاری استفاده می‌کنند، به گونه‌ای که بسیاری از بانوان در اروپا و آمریکا کرامت و حیثیت سالم انسانی بالایی برخوردار نیستند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه از دیدگاه اسلام بانوان مروارید ارزشمندی هستند که باید به بهترین شیوه از آنها محافظت شود، گفت: توجه به حجاب و عفاف نیز در همین راستا بوده است.

وی در ادامه از وحدت نیز به عنوان اصلی مهم و ریشه‌دار در دین اسلام نام برد و گفت: اتحاد و همبستگی امروز ملت ایران موجب شده در برابر تمام دشمنان و تهدیدات آنها به بهترین شیوه مقابله و پله‌های رشد و پیشرفت را یکی پس از دیگری بپیماییم.

وی از رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان ستون خیمه نظام اسلامی نام برد و گفت: امروز تاثیرگذاری رهبر معظم انقلاب تاثیرگذاری جهانی است و در بسیاری از کشورهای جهان حرف و سخنش برد دارد.

امام جمعه سنندج گفت: از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهیم روز به روز به توانایی و قدرت تاثیرگذاری ولایت‌فقیه در عرصه‌های جهانی بیفزاید و پرچم اسلام در کل دنیا به اهتزاز درآید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.