یاسوج ؛

احیای سنت وقف مستلزم تبیین آثار مثبت آن است

امام جمعه گچساران با اشاره به در پیش بودن هفته وقف، گفت: احیای هر چه بیشتر سنت حسنه وقف در جامعه مستلزم تبیین آثار مثبت و مفید آن برای مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه های نماز جمعه گچساران افزود: ترویج روزافزون احسان ماندگار و صدقه جاریه وقف از بهترین راهکارها برای مشارکت مردم در راستای کمک به اشتغال و ازدواج جوانان و توسعه زیرساخت های فرهنگی و درمانی جامعه خواهد بود.

وی بیان کرد: ترویج هر چه بیشتر سنت پسندیده وقف در جامعه نیازمند مشارکت جدی رسانه های ارتباط جمعی، خبرنگاران و نهادهای فرهنگی است.

حجازی با تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: اربعین حسینی امسال و حضور میلیون ها شیعه در کربلای معلی نشانگر وفاداری مسلمانان به مکتب عاشورایی سیدالشهدا (ع) است.

وی عنوان کرد: دشمنان هرگز نمی توانند با راه اندازی گروه های تکفیری و داعش عشق و ارادت شیعیان جهان را نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کمرنگ کنند.

حجازی ابراز داشت: قیام و نهضت عاشورا، حماسه کربلا و اربعین حسینی با وجود اقدام های دشمنان روز به روز در دنیا زنده تر می شود.
وی به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی اشاره کرد و افزود: این نامه سرشار از عدالت خواهی و حقیقت جویی برای انسان های امروزی است.

حجازی گفت: مقام معظم رهبری در این نامه ضمن معرفی اسلام واقعی به جوانان کشورهای غربی آنان را از ثبت این جنایت ها به پای مسلمانان و اسلام حقیقی و ناب برحذر داشتند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /ت
برچسب ها: احیا ، سنت ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.