تبریز؛

بسته شدن راه 246 روستا در آذربایجان شرقی

تغییرات جوی و حاکمیت سرما در آذربایجان شرقی که با بارش برف و باران همراه است راه دسترسی 246 روستا آذربایجان شرقی را مسدود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مسئول راهدای آذربایجان شرقی گفت: براثر بارش سنگین برف راه های روستایی بیش از 246 روستا در سطح استان مسدود شده و بسیاری از جاده های ترانزیتی و روستایی لغزنده و یخ بندان است.

 جعفر تبریزی افزود:شدت برف در شهرستان های جلفا ، مراغه و چاراویماق،هشترود و مناطق روستایی بیشتر است و بیشتر راه های روستایی هم در این مناطق مسدود شده است .

به گفته وی در شهرستان های  مراغه راه 83 روستا و چاراویماق 72را  روستا به علت برف و کولاک مسدود شده که تلاش برای بازگشایی این راه ها از سوی تیم های راهداری محلی ادامه دارد.

گزارش شده ارتفاع برف در برخی از مناطق از جمله در جلفا به بیش از نیم متر رسیده است .

با وجود تداوم سرما و بارندگی به گفته مسئولان محلی راه های اصلی استان باز است اما به رانندگان توصیه شده درعین اینکه از سفر های غیرضروری خودداری کنند در صورت سفر حتما لوازم زمستانی از جمله لباس گرم و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. و قبل از انجام سفر برای اطلاع از وضعیت راه‌ها با شماره تلفن 141 و نیز برای اطلاع از وضعیت هوا با شماره تلفن 134 تماس حاصل کنند.

از شامگاه پنچ شنبه همزمان با ورود سامانه جوی از مناطق غربی حال و هوای استان آذربایجان شرقی زمستانی شده و سرمای نسبتا شدید همراه با بادهای سوزناک بر منطقه حاکم شده است.

محمد اشجعی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت  : کاهش محسوس و قابل ملاحظه‌ دما (15 ـ 10 درجه سانتی‌گراد) تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.

شایان ذکر است  نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی  طی شب گذشته و امروز شمار زیادی از مردم و مسافران گرفتار برف و کولاک  در محورهای مواصلاتی استان را نجات داده و آن ها را در مناطق امن و مدارس اسکان دادند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.