واقفان به تشکیل شبکه‌های اجتماعی دینی در فضای مجازی هدایت شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید واقفان به تشکیل شبکه‌های اجتماعی دینی و اخلاقی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن روی بیاورند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت السلام والمسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که وقف یکی از بهترین مسایل اساسی مکتب اسلام به شمار می‌آید، تصریح کرد: پیرامون موضوع وقف روایات و احادیث زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وقف در حقیقت بسترسازی برای حفظ اموال جامعه به شمار می‌آید، بیان داشت: در وقف، اموال در مسیری که خداوند تعیین کرده هزینه می‌شود. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقف در زمینه‌های گوناگون اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: تلاش برای گسترش فرهنگ و نهضت عاشورایی نمونه‌ای از موقوفات موثر و ارزشمند به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: تشکیل جلسات قرآن، اطعام نیازمندان و تلاش برای به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد کشور از جمله اموری است که همواره مورد توجه واقفان قرار گرفته است.

فرهنگی با بیان این مطلب که وقف یکی از سنت‌های حسنه مهم و بسیار تاثیرگذار است که احیای آن یکی از مهمترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌آید، بیان داشت: انسان‌ها باید آگاهانه برای پس از مرگ خود اموالی را باقی بگذارند تا همواره جاویدان بوده و ثواب آن پس از مرگشان نیز همچنان جاری و ساری باشد.

وی ادامه داد: هر انسانی به هر صورت چه فرهنگی و چه اقتصادی به مردم خدمت کند، آثاری از خود باقی می‌گذارد که پس از مرگش برقرار خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ وقف به تبلیغات و فرهنگ سازی نیاز دارد، افزود: باید رسانه‌ها از جمله رسانه ملی توجه ویژه‌ ای به موضوع وقف داشته باشد چراکه تبلیغات سمعی و بصری در زمینه ترویج وقف در جامعه بسیار اثرگذار است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم با مشاهده برنامه‌هایی که در زمینه وقف تهیه می‌شود به این موضوع توجه خواهند داشت، افزود: باید به افکار عمومی تبیین شود که موقوفات بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  به خیریه همدانی‌ها در اصفهان اشاره وتصریح کرد: این خیریه که پنجاه سال پیش از سوی دو برادر در قالب کارخانه‌های نساجی راه‌اندازی شده است زندگی بسیاری کارگران را تامین کرده و همچنین بخشی از چرخه اقتصاد کشور به وسیله این کارخانه‌ها به حرکت درآمده است. 

وی به ضروریات امروزی جامعه اشاره و گفت: باید وقف‌هایی در زمینه گسترش شبکه‌های اجتماعی دینی صورت گیرد.

فرهنگی افزود: ترویج شبکه‌های اجتماعی در زمینه مباحث دینی و اخلاقی از جمله اولویت‌های امروز جامعه اسلامی ما به شمار می‌آید.
وی به ضرورت تحکیم زیرساخت‌های فرهنگی و دینی جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: باید هراندازه که امکان دارد ، زیرساخت‌های مسایل دینی و قرآنی در کشور گسترش یابد تا جامعه اسلامی ما از توطئه و تهاجم فرهنگی دشمنان در امان باشد.







برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار