ایلام؛

تداوم استقرار نیروهای قرارگاه اربعین در مرزهای سه گانه

سردار اشتری بر ادامه کار نیروهای قرارگاه اربعین تا ورود آخرین زائر به کشور تایید کرد و گفت: نیروی انتظامی باید با همان انرژی اولیه تا بازگشت آخرین زائر به کار خود ادامه دهد.

تداوم استقرار نیروهای قرارگاه اربعین در مرزهای سه گانهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سردار حسین اشتری ظهر امروز در نشست ستاد اربعین استان ایلام از ورود یک میلیون و100 هزار زائر از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه به کشور خبرداد و گفت: بیش از 60 درصد بازگشت این زائران مربوط به مرز بین المللی مهران بوده است.
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: نیروی انتظامی درصد بالایی از نیروهای خود را از سراسر کشور به مرز مهران آورد و کار کنترل و برقراری نظم و امنیت زائران را از مبدا تا مقصد بر عهده دارد.

وی بیان داشت: نیروهای قرارگاه اربعین تا پایان آیین های اربعین و بازگشت کامل زائران اربعین حسینی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه مستقر بوده و تا برقراری شرایط عادی به طور مستمر در این سه مرز حضور دارند.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: البته در انجام این ماموریت کاستی هایی وجود داشت که بخشی از آنها طبیعی است و برای اربعین سال آینده باید از همین حالا کارهای انجام شده خود را آنالیز کرد تا برای اربعین سال آینده این کاستی ها را نداشته باشیم.

وی امنیت مرزهای کشورمان را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: در طول این مدت هیچ مورد امنیتی نداشتیم  در این چند روز باقی مانده نیر در تلاش هستیم که هیچ مشکل امنیتی برای زائران بوجود نیاید.

سردار اشتری گفت: البته در خصوص اسباب بازی های مشکوکی که زائران در کشور عراق خریداری کرده بودند قبلا تذکر داده شده بود که با همکاری زائران و بررسی این اقلام متوجه مورد مشکوکی نشدیم.

استاندار ایلام نیز در نشست ستاد اربعین استان از پیشرفت 70 درصدی خدمات رسانی به زائران در استان ایلام خبرداد و گفت: همه نهادهای خدمات رسان و مردم در تلاش هستند تا آخرین روز بازگشت زائران به نحو مطلوب خدمات رسانی کنند.

مروارید افزود: در تلاش هستیم که برای سال آینده تمام برنامه ریزی های خود را انجام داده تا بتوانیم بهتر از امسال به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خدمات رسان یکنیم.

گفتنی است مرز بین المللی مهران در 5 روز گذشته شاهد بازگشت بیش از 800 هزار زائر به کشورمان بوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.