ساری؛

هکر آملی در دام پلیس

کلاهبردار 8 هزار و400 دلاری هکر از شرکت خصوصی در آمل دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛فرمانده انتظامی آمل گفت: در پی شکایت یک شرکت خصوصی در شهرستان آمل مبنی بر سرقت نرم افزار مالی و حسابداری و بازگشایی کد اصلی نرم افزار آن شرکت به ارزش 4 میلیارد ریالی که در پی آن سارق اقدام به اخاذی از شاکی به میزان ۸ هزار و ۴۰۰ دلار نمود.

سرهنگ گنجیان افزود:پس از اخذ مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان آمل قرار گرفت و طبق تحقیقات اولیه صورت گرفته مشخص گردید متهم به منظور پنهان ماندن هویت خود ازطریق پست الکترونیکی اقدام به برقراری ارتباط در فضای مجازی با شرکت مذکور را می نمود و ضمن ارسال کلیپی از بازگشایی قفل نرم افزار و اجرای آن اقدام به تهدید انتشار و فروش نرم افزار و همچنین اقدام به اخاذی از شاکی به میزان ۸ هزار و ۴۰۰ دلار به حساب بین المللی نزد بانکی واقع در شهر بانکوک کشور تایلند نموده و با قرار دادن لینک دانلود آن نرم افزار در وبلاگی داخلی تهدید خود را عملی کرد.

وی تصریح کرد:کارشناسان پلیس فتا این شهرستان با رصد فعالیت ایمیل های متعلق به متهم تعداد ۲ خط تلفن همراه در ایمیل آن ها کشف کردند که به منظور بازگرداندن رمز ایمیل از آن خطوط استفاده می نمودند که با استعلام های صورت گرفته مالک خطوط مذکور مشخص و متهم شناسایی گشت.

فرمانده انتظامی آمل گفت: پس از شناسایی متهم ، کارآگاهان پلیس فتا با هماهنگی مقام محترم قضایی در قالب یک تیم عملیاتی به آدرس متهم موصوف مراجعه و ضمن دستگیری وی او را به این پلیس انتقال دادند، در ادامه با ارائه مستندات مستدل و قوی از سوی این پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی در برگ اظهارات خود عنوان نمود بنده نرم افزار شرکت را از طریق رایانه متعلق به مشتری خودم که سابقاً مشتری این شرکت بوده اخذ نمودم و سپس با تجزیه و تحلیل آن نرم افزار اقدام به بازگشایی کد اصلی برنامه نمودم و سپس با تهیه کلیپی از اجرای نرم افزار و ارسال به ایمیل شاکی اقدام به اخاذی از وی نموده ام. متهم علت ارتکاب جرم خویش را نیاز مالی عنوان داشت.

سرهنگ گنجیان افزود: سرانجام با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه طرفین جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آمل گردید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: هکر ، آمل ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.