زاهدی در جمع خبرنگاران:

برخی می‌کوشند 16 آذر را به "اپوزیسیون" درون کشور تبدیل کنند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی می‌کوشند 16 آذر را به "اپوزیسیون" درون کشور تبدیل کنند.

برخی می‌کوشند 16 آذر را به به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در یک نشست خبری ضمن تبریک 16 آذر، روز دانشجو گفت: بحث 16 آذر به عنوان یک جریان تاریخی، انقلابی و اسلامی می‌تواند مظهر استکبارستیزی، عدالتخواهی و دفاع از مظلومین باشد.

وی افزود: متاسفانه برخی جریانات سیاسی که با غرب بیشتر محشور بوده‌اند، علاقه دارند انحرافاتی را در آرمان‌های والای دانشجویی ایجاد کنند و به جای مطالبه استکبارستیزی و عدالتخواهی دست به برخی انحرافات بزنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: برخی تلاش می‌کنند تا 16 آذر را تبدیل به یک جریان اپوزیسیون در درون کشور کنند که بنده معتقدم این قبیل اقدامات  آب در هاونگ کوبیدن است، چرا که استکبارستیزی جزء خصایص دانشجویان بصیر کشور است که همچنان در صحنه حضور دارند و با استکبار مبارزه می‌کنند.

زاهدی با بیان اینکه امروز دانشجویان در همه عرصه‌های سیاسی حضور فعال دارند، تاکید کرد: ما از دانشجویان می‌خواهیم که شرایط جدید داخل کشور و منطقه را با بصیرت افزایی لازم به ویژه عبرت گرفتن از عاشورا همچنان محکم و استوار ادامه داده و در مقابله با نفوذ عوامل استکبار در داخل کشور و منطقه ایفای نقش کنند.

وی افزود: امروزه استکبار قصد دارد با نفوذ فرهنگی و سیاسی به نحوی استحاله فرهنگی را در جوانان کشور ایجاد کند که بدون شک مقابله با این نفوذ کار دانشجویان عزیز است.

زاهدی با بیان اینکه دانشجویان باید به مقابله با جریان نفوذ فرهنگی و سیاسی خارجی بایستند، تاکید کرد: امروه استکبار با تمام قوای خود و با کمک ایادی منطقه به صحنه آمده که به ایران اسلامی ضربه بزند و در پی این موضوع اختلاف افکنی کنند که اینجا آن مقطعی که جوانان باید با بیداری خود مانع نفوذ بیگانگان به کشور شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مطالعه تاریخ یکصدسال گذشته نشان می‌دهد که آمریکا و ایادی آن قابل اعتماد نیستند، بیان داشت: ما باید برای الهام بخشی به دنیا در زمینه بی اعتمادی به آمریکا تاریخ را به خوبی بشناسیم و تفسیر کنیم تا مردم جهان به استکبار و نیرنگ آمریکا پی ببرند.

زاهدی ادامه داد: به عبارتی دیگر دانشگاه می‌تواند در مباحث امر به معروف ونهی از منکر به طور خودجوش به صحنه بیایند و جلوی برخی انحرافات و تحرکات ضد فرهنگی را بگیرند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقدامات خلاف در برخی دانشگاه‌ها، تاکید کرد: دانشجویان همواره باید خودشان به صورت خودجوش جلوی این تحرکات را بگیرند.

نماینده مردم راور در ادامه همچنین به طرح سنجش پذیرش دانشجو اشاره کرد و گفت: یکسری فضاسازی‌ها از سوی برخی مغرضین صورت می‌گیرد که لازم است این موضوع در این طرح به خوبی تبیین شود.

زاهدی با بیان اینکه طرح سنجش و پذیرش دانشجو به تحصیلات تکمیلی در دوره دکترا معطوف می‌شود، افزود: از زمانی که دوره دکترا در کشور رونق گرفت، شکایات بسیاری به چشم خورد که یکی از عوامل موثر در این موضوعات عدم ضوابط دقیق در سنجش و پذیرش دانشجو در دوره دکترا بود.

وی افزود: پذیرش دانشجو در مقطعی به نحوی بود که با سلایق وزیر وقت و یا معاونین وزارت علوم انجام می‌شد.

زاهدی با بیان اینکه کشوری که می‌خواهد به جایگاه علمی برسد نمی‌تواند نسبت به سنجش و پذیرش دانشجویان دوره دکترا بی‌تفاوت باشد، تاکید کرد: در دورانی صددرصد پذیرش دانشجو در خدمت دانشگاه‌ها بود که البته با شکایات زیادی هم همراه بود که این موضوع درست نبود و بعد از آن تصمیم گرفته شد که یک آزمون عمومی انجام شود و این هم به نظر من علمی نبود و زمانی هم گفتند که آزمون عمومی انجام نشود و آزمون اختصاصی انجام شود که نهایتا مجددا پس از آن بیان داشتند که تصمیم گرفته شده که 70 درصد سنجش و پذیرش دانشجو از طریق آزمون و 30 درصد آن از طریق مصاحبه صورت گیرد.

زاهدی با بیان اینکه طرح سنجش و پذیرش دانشجو نتیجه تجربه 27 سال بررسی موارد است، افزود: این طرح می‌کوشد عدالت اجتماعی، ساماندهی و افزایش کیفیت پذیرش دانشجو را پیگیری کند تا از این طریق ما به نیازهای اساسی کشور مخصوصا در اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در برخی مقاطع اتفاقات ناگواری مبنی بر عدم برنامه‌ریزی‌های دقیق در پذیرش و سنجش دانشجو داشتیم، افزود: در گذشته می‌شنیدیم که مثلا در دانشگاه بزرگی در کشور بدون مجوز  افراد مورد سنجش و پذیرش قرار می گرفتند که این امر خود قطعا می‌تواند به هیئت علمی کشور صدمه وارد کند و حتما ما را از هدف چشم‌انداز به دور نگاه می‌دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، آموزش ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار