حذف یارانه شیر چه بلایی سر کارخانه های لبنی آورد؟

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور گفت: از زمان قطع یارانه شیر تاکنون حدود ۵۰ درصد کارخانه‌های لبنی از چرخه تولید خارج شدند.

محمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص یارانه شیر اظهار داشت: از زمان قطع یارانه شیر تاکنون، حدود ۵۰ درصد کارخانه‌های لبنی از چرخه تولید خارج شدند و برخی دیگر از واحد‌ها با نیمی از ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه می‌دهند و این در حالیست که باید براساس برنامه پنجم تعداد کارخانه‌های لبنی و دامداری‌ها افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزود: بنابراین در حال حاضر نه تنها دامداران، بلکه صنایع لبنی کشور نیز با وجود کاهش قدرت خرید مردم و عدم کشش بازار با زیان مواجه هستند.

اسماعیلی در ادامه گفت: تا قبل از حذف یارانه شیر افزایش مصرف سرانه حدود ۹۰ الی ۱۰۰ لیتر بوده که متاسفانه با حذف یارانه این میزان با کاهش شدیدی مواجه بوده، به طوری که اکنون مصرف سرانه شیر حدود ۷۰ الی ۸۰ لیتر است، این در حالیست که متوسط مصرف جهانی ۱۵۰ لیتر است.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی تصریح کرد: در واقع با وجود ظرفیت ۲۰ میلیون تنی تولید کارخانه‌ها باید گفت که این صنعت به سبب نداشتن صرفه اقتصادی رو به نابودی است و همواره لازم است که دولت از ابتدا تا انتهای این زنجیره را مورد حمایت خود قرار دهد تا از مشکلات بیماری نظیر پوکی استخوان در آینده جلوگیری شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
شما که قیمت خرید شیرتون تغییر نمی کنه 3 یا 4 ساله 1100 از دامدار می خریدولی هر چند وقت قیمت فروشتون رو افزایش می دید اخه تاکی می خواین همین حرف ها رو بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
وزارت جهاد متولی است بابرنامه ریزی صحیح یارانه لازم نیست حضورمتخصصین باتجربه راهگشااست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
تا آخر کار این دولت اقتصاد کشور متلاشی میشود.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
سلام
بهترنبودازاین آقا بپرسیددراین چندسال گذشته شماکارخانجات لبنیاتی چه بلایی سرمردم آوردید
اگربه روندافزایش قیمت وگم کردن وزن بسته بندی هانگامی بیاندازیدمتوجه خواهیدشداقایان ندانسته شاخه ای که روی آن نشسته بودندرااره کردند.فقط برای سودبیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
صنایع لبنی کشور باعث خجالتند و کافیست از نزدیک شاهد فرایند تولیدشان باشید تا بفهمید چی به خورد مردم میدن! اینها جمع بشن بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
دستاورد بزرگ دولت روحانی ازین بهتر نمیشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
داداش پراید هیدرولیک یا باردو که تولید نمیکنی!! چه توقعها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
اگر این کارخانه ها شیر و فراورده های واقعی آنرا به مردم ارایه میکردند هرگز به مشکل بر نمی خوردند ولی زمانیکه روغن پالم و ..... وارد چرخه شد دیگر مردم آنچنان تمایلی به مصرف این ماده سرطانزا ندارد . لطفا اول خود را اصلاح کنید بعد توقع دریافت بیت المال را داشته باشید .
آخرین اخبار