مشهد؛

افزایش 40درصدی قطارهای مسافری مشهد در ایام آخرصفر

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: قطارهای فوق العاده برای روزهای 17 تا 22 آذر ماه به صورت ورودی و خروجی از مشهد تدارک شده که نسبت به زمان مشابه پارسال 40 درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد هادی ضیایی افزود: 76 رام قطار فوق العاده در مسیر مشهد برای جا به جایی زائران حرم مطهر امام رضا(ع( در روزهای پایانی ماه صفرتدارک دیده شده است.

وی گفت: راه آهن جمهوری اسلامی به منظور تسهیل در جا به جایی زائران حرم مطهر رضوی با بسیج تمامی امکانات ناوگان ریلی اقدام به برقراری این گنجایش فوق العاده کرده است.

ضیایی افزود: فعالیت این قطارها در مجموع با گنجایش افزون بر 53 هزار نفر به صورت رفت و برگشت در مسیر ریلی مشهد برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت عادی قطارهای مشهد82رام است گفت: این قطارها علاوه بر ظرفیت عادی و برنامه ای قطارهای مشهد است.

ضیایی گفت: در این چارچوب 28 رام قطار با گنجایش افزون بر 20 هزار نفر به صورت رفت و برگشت برون استانی در مسیر مشهد به شهرهای تهران، تبریز، مراغه، میانه، زنجان و بالعکس برنامه ریزی شده است.

وی افزود: به منظور رفاه حال زائران و بهره مندی بیشتر آنان از خدمات، هیچ افزایشی در قیمت بلیت و خدمات ریلی صورت نگرفته است.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی ادامه داد: همچنین 48 رام از گنجایش فوق العاده مربوط به قطارهای حومه ای با گنجایش 33 هزار نفر در مسیرهای درون استانی برای جا به جایی هیاتهای مذهبی به ویژه زائران شهرستانهای سرخس، نیشابور، فیروزه، خوشاب، سبزوار، جوین و جغتای است.

وی گفت: ستادی ویژه نیز در اداره کل راه آهن خراسان رضوی با حضور تمامی واحدهای مرتبط به منظور آمادگی حداکثری و خدمات رسانی شایسته به زائران رضوی و نظارت بیشتر بر روند خدمت رسانی فعال شده که به صورت شبانه روزی پاسخگو است.

خراسان رضوی بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را دارد.

از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.