شرق کشور میزبان بلورهای سفید برف می‌شود/یخبندان در اکثر شهرهای کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شهرهای شرقی کشور شاهد برف و باران بوده و باقی مناطق کشور یخبندان بعد از بارش‌ها را پیش رو خواهند داشت.

امیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امروز شهرهای شرقی کشورمان شاهد بارش برف و باران خواهند بود و هم اکنون شهرهای سبزوار، نیشابور، طبس، فریمان و مشهد مقدس زیر چتر بارش برف و باران قرار دارند.

وی با اشاره به پوشش ابر حاکم در شرق کشور تصریح کرد: با حرکت این سامانه به شرق کشور توده هوای سرد و خشک در نواحی غرب و مرکزی حاکم بوده و تا آخر هفته این هوا در این مناطق ماندگار خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص سردترین استان کشور گفت: دمای شازند اراک با 19 درجه زیر صفر و دمای امروز صبح کرمانشاه نسبت به دیروز 16 درجه کاهش داشته است.

سرکرده در خصوص هوای مناطق غربی کشور تصریح کرد: هر چند امروز در این مناطق بارشی نداریم ولی یخبندان بعد از برف را در اغلب شهرهای کشور و کاهش دید و بروز مه غلیظ در جاده‌ها را پیش بینی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: امروز آخرین ایستگاه بارشی، نواحی شرق کشور است و در این منطقه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی شاهد بارش برف و باران به همراه وزش باد شدید خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در نواحی شمالی استان‌های حاشیه دریای خزر و همچنین شمال شرق و خراسان شمالی بارش برف و باران پیش بینی می‌شود و در باقی مناطق جز هوای سرد هیچ بارشی در نظر گرفته نشده است.

سرکرده در خصوص هوای پایتخت گفت: دمای فعلی در تهران صفر درجه و بیشترین دمای پایتخت در امروز به 6 درجه خواهد رسید.

گفتنی است؛ برودت هوا و یخبندان امروز مدارس شهرستان‌های استان تهران، مازندران، سمنان، قم، همدان، گیلان و خراسان شمالی و مقاطع پیش دبستانی و دبستان شهریار، ملارد، پاکدشت در نوبت صبح تعطیل است و بارش سنگین برف و کولاک منجر به انسداد مسیرهای استان سمنان، چالوس، محورهای هراز، فیروز کوه، قائم، مازندران و راه‌های کوهستانی همدان شده که اعلام شده تا پایان وقت امروز به رفع این انسدادها اقدام کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار