رشته علوم انسانی از دبیرستان‌ها حذف می‌شود؟!

پس از صحبت‌های مدیرکل آموزش و پرورش تهران مبنی بر انتقال رشته علوم انسانی از مدارس عادی به مدارس فرهنگ شائبه‌های زیادی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، پس از برگزاری نشست رسانه ای اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران یکشنبه 15 آذرماه در خصوص این موضوع که "از سال آینده دیگر در مدارس عادی رشته علوم انسانی را نخواهیم داشت و متقاضیان برای تحصیل در این رشته پس از شناسایی استعدادهای برتر باید در مدارس فرهنگ ثبت نام کنند " شائبه هایی در فضای مجازی منتشر شد که رشته علوم انسانی می خواهد پولی و محدود شود و همچنین این موضوع پیش آمد که این مدارس فرهنگ همان مدارس فرهنگ غیردولتی شخصیت سیاسی معروف،حداد عادل است که در سال 1371 بعنوان اولین مدرسه در کشور برای آموزش صحیح علوم انسانی تاسیس شد و این مدارس و رشته می خواهد تحت سیطره یک شخص خاص و سیاسی قرار بگیرد.

در همین راستا با مسعود ثقفی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت‌وگو کردیم. 
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره چرایی تصمیم آموزش و پرورش در محدود کردن انتخاب رشته علوم انسانی توسط دانش‌آموزان گفت: این اقدام را در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی در رشته علوم انسانی انجام می‌دهیم و با توجه به تراکم جمعیت مناطق و به لحاظ تعداد دانش آموزان متقاضی برای انتخاب این رشته از انواع دیگر مدارس همچون سمپاد، هیات امنایی، غیردولتی و شاهد نیز استفاده می‌کنیم.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: درواقع این موضوع یک شائبه سیاسی کاری در واگذاری مسئولیت پذیرش دانش آموزان در رشته ادبیات و علوم انسانی به مدارس فرهنگ است وحدادعادل موسس یک مدرسه غیردولتی با عنوان فرهنگ است.

وی ادامه داد: این در حالی است که 12 مدرسه دیگر با عنوان "فرهنگ" سالیان سال در سطح شهر تهران و زیر نظر آموزش و پرورش به صورت هیئت امنایی اداره می شوندو فعالیت می‌کنند و تنها یک تشابه اسمی وجود دارد، بنابراین مدارس فرهنگ دولتی ارتباطی با دکتر حداد عادل و مدرسه فرهنگ وی ندارند.

درواقع این تشابه اسمی مدارس فرهنگ غیردولتی حداد عادل با مدارس فرهنگ برای رشته های علوم انسانی است و مسئولان آموزش و پرورش هم تاکید دارند که هدف از انتقال رشته علوم انسانی در مدارس فرهنگ ،حذف رشته علوم انسانی نیست و به هیچ وجه نمی خواهند این رشته را محدود و پولی کنند بلکه می خواهند تدریسشان تخصصی تر شده و گسترش یابد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
(دانشجوی ریاضیات)
۱۵:۳۵ ۲۳ تير ۱۳۹۶
از کسانی که طرفدار علوم انسانی هستند و در کل از کسانی که طرفدار رشته ای هستند،خواهش میکنم این مهم را رعایت کنند که به رشته های دیگر توهین نکنند. به شخصه افراد زیادی را دیدم که مرتکب این اشتباه بزرگ شده اند.
Germany
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
زنده باد علوم انسانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
حالا یک سوال....این قانون برای اصفهانی ها صدق میکنه یا نه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
کنکوریای امسال چی میشن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
هیت امنایی یعنی پرداخت پول توسط اولیا . چرا اموزش وپرورش در خصوص دریافت هزینه به هر عنوان اقدام می کند . مگر تحصیل طبق قانون اساسی رایگان نیست . پس دیگر هیچ کس در تهران پول ندهد نمی تواند تحصیل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
اونقت دانش اموزانی که میخوان روانشناسی بخونن باید چیکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
لایک به علوم انسا نیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
علوم انسانی بهترین رشته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
بله واقعا من که خیلی دوست دارم ولی چرا میخواهند این رشته را حذف کنند
آخرین اخبار