انتقاد عفو بین الملل از حمله عربستان به مدارس در یمن

عفو بین الملل اعلام کرد ائتلاف تحت رهبری عربستان مدارس را در یمن هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل روز جمعه اعلام کرد ائتلاف تحت رهبری عربستان با نقض قوانین بین المللی حملاتی به مدارس یمن داشته و مانع دسترسی هزاران کودک یمنی به آموزش شده است.

 این سازمان مدافع حقوق بشر یادآور شد کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان را مسلح می کنند و از تمام دولت ها خواست «هرگونه انتقال تسلیحات» را برای جلوگیری از ارتکاب جنایات جنگی متوقف کنند.

سازمان عفو بین الملل در گزارشی تحت عنوان «کودکان ما بمباران می شوند»، اعلام کرد در مورد پنج حمله هوایی به مدارس بین اوت و اکتبر 2015 تحقیق می کند که در این حملات پنج غیر نظامی کشته و 14 نفر دیگر از جمله چهار کودک زخمی شدند.

این سازمان مستقر در لندن اعلام کرد در برخی موارد مدارس بیش از یک بار هدف حمله قرار گرفتند که این موضوع فرضیه عمدی بودن حملات را تقویت می کند.

همچنین از این موضوع انتقاد کرد که هر چند در زمان حملات دانش آموزان در مدرسه حضور نداشتند اما حملات خرابی های جدی در مدارس ایجاد کرد و این نوع تخریب ها عواقب طولانی برای کودکان دارد.

در واقع آسیب ها فرایند آموزش بیش از 6500 کودک را در استان های حجه، حدیده و صنعا مختل کرده است. در پنج مورد اشاره شده، هیچ گونه مدرکی مبنی بر اینکه این مدارس برای اهداف نظامی مورد استفاده بوده است ، وجود ندارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار