مشهد؛

مطالبه استاندار خراسان رضوی برای تخصیص بودجه به مشهد 2017

استاندار خراسان رضوی خواستار تخصیص 10 درصد از بودجه وزارتخانه ها برای رویداد فرهنگی مشهد 2017 شد.

مطالبه استاندار خراسان رضوی برای تخصیص بودجه به مشهد 2017به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ استاندار خراسان رضوی در در حاشیه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: درخواست شده ۱۰ درصد از بودجه وزارتخانه‌ها در سال ۹۵ برای ساماندهی به امور مربوط به مشهد ۲۰۱۷ در نظر گرفته شود.

علیرضا رشیدیان درباره بودجه مورد نیاز برای مشهد 2017، افزود: کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل شده‌اند و رقم‌های مورد نیاز در 4 حوزه مختلف جمع‌بندی شده و برآوردهای انجام شده آن به معاون اول رئیس‌جمهور ارائه داده شده است.

وی  با بیان اینکه تعدادی از استان‌ها بیشتر از حد خود از بودجه دریافت کرده‌اند،‌تاکید کرد: مدیران ارشد خراسان‌رضوی نیز درخواست افزایش بودجه این استان با توجه به ظرفیت‌های داخلی، جمعیت، مساحت وغیره را ارائه کرده‌اند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تقسیم بودجه زیارت بین تمام استان‌های کشور، گفت: قرار بر این بود که این بودجه تنها برای 3 استان خراسان‌رضوی، فارس و قم در نظر گرفته شود اما بسیاری از استان‌ها ادعا دارند که در منطقه آن‌ها نیز حداقل یک مکان زیارتی وجود دارد.

رشیدیان افزود: با این حال امید می‌رود که در این زمینه و برای اختصاص بودجه زیارت مناسب به خراسان‌رضوی همراهی مناسبی بین مجلس و دولت صورت بگیرد.

وی به راهکارهای در نظر گرفته شده برای رفع بحران آب در خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: برای این موضوع 3 دسته راهکار بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده است.

استاندار راهکار بلندمدت رفع بحران آب در خراسان رضوی را انتقال آب از راه دور، روش میان‌مدت را تقویت آب‌های ژرفی، احداث تصفیه‌خانه‌ها برای استفاده مجدد از فاضلاب و انتقال آب از حوزه‌های اطراف دانست و افزود: راهکار کوتاه‌مدت نیز اصلاح بهره‌وری شبکه آبی، بهره‌برداری از سدهایی که جدیداً به بهره‌برداری رسیده‌اند، نصب کنتورهای هوشمند، کاهش سهم برداشت‌های آب از منابع زیرزمینی و اصلاح الگوی کشت است.

رشیدیان با اشاره به تأخیر در اتمام به‌پایان رسیدن مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج‌فارس به خراسان‌رضوی، تصریح کرد: طبق مصوبات این طرح باید تا پاییز امسال به اتمام می‌رسید که این موضوع عملیاتی نشده است، با این حال امید می‌رود با توجه به صحبت‌های وزیر نیرو مطالعات اجرایی این طرح تا پایان سال نهایی شود.

وی گفت: همچنین در نظر است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فاضلاب‌های تولید شده را به آب‌های قابل استفاده در بخش کشاورزی برای بهره‌برداری مجدد تبدیل کنیم.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.