گردهمایی مخالفان سوری در ریاض به کجا رسید؟

فرانس بیست و چهار گزارش داد: گروه‌های اصلی مخالفان سوریه روز گذشته در ریاض از توافق خود برای مذاکره با دولت سوریه خبر دادند، اما آنان خواهان کناره‌گیری اسد از قدرت هستند.

گردهمایی مخالفان سوری در ریاض به کجا رسید؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: در اجلاسی بی سابقه در ریاض، گروههای اصلی اپوزیسیون سوریه گرد یک میز نشستند و در نهایت با عبور از اختلافاتشان تصمیم به ایجاد جبهه ای مشترک گرفتند.

"عبدالعزیز الساغر،" رئیس گفتگوهای ریاض می گوید: «مذاکراتی میان مخالفان و دولت سوریه به منظور ورود به دوره‌ای انتقالی صورت خواهد گرفت. این نشست احتمالاً در ده روز اول ماه ژانویه برگزار می شود.»

در مجموع حدود صد نفر از نمایندگان گروههای مخالف سیاسی و نظامی سوری در این مذاکرات شرکت کردند. گروهی تصمیم گیرنده متشکل از سی عضو به منظور انجام مذاکرات با دمشق منصوب خواهد شد. اما پیش از این دیدار، اپوزیسیون از دولت خواسته است اقداماتی مانند آزادی زندانیان و ارسال کمک های بشر دوستانه را به عنوان اقدامات اعتماد آفرین انجام دهد. 

مخالفان همچنان خواهان کناره گیری بشار اسد از قدرت هستند اما این دیگر شرط لازم برای آغاز مذاکرات با دولت نیست. بلکه به خواسته آنان رئیس جمهور سوریه باید قبل از آغاز دوره انتقال سیاسی قدرت کناره گیری کند.

در ژانویه و فوریه دو هزار و چهارده نخستین مذاکرات میان مخالفان و دولت دمشق آغاز شد اما با شکست مواجه شده بود. 

این گزارش افزود، این توافق در حالی اعلام می شود که روز جمعه نشستی درباره سوریه در ژنو میان نمایندگان روسیه آمریکا و سازمان ملل متحد برگزار می شود.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار