نگرانی از وجود بمب سبب تخلیه مراکز تجاری در سه ایالت آمریکا شد

هزاران آمریکایی‌ها در پی هشدار درباره وجود بمب، از مراکز تجاری دستکم سه ایالت تخلیه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران نفر از آمریکایی‌ها روز شنبه در پی هشدار یا نگرانی در خصوص وجود بمب از مراکز تجاری دست کم سه ایالت آمریکا تخلیه شدند. 

پس از گذشت یک هفته از اقدام دو زوج به کشتن ۱۴ نفر در سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا، که پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی،) آن را اقدامی تروریستی توصیف کرد، نگرانی در اماکن عمومی سراسر آمریکا افزایش یافته است. 

این اقدام برای تخلیه شهروندان از مراکز تجاری درحالی صورت گرفت که روز شنبه به مناسبت اعیاد یکی از پرازدحام‌ترین روز کاری مراکز تجاری به شمار می‌آمد. 

مسئولان آمریکایی اعلام کردند یک بسته خالی موجب شد حدود ۵۰۰ نفر صبح شنبه از چند فروشگاه در مرکز تجاری لارگو نزدیک شهر تامبا در ایالت فلوریدا تخلیه شوند. 
 
اداره پلیس لارگو اعلام کرد نیروهای آتش نشانی، که در محل حضور داشتند این بسته را در یک سبد خرید یکی از فروشگاه‌ها مشاهده و گمان کردند مشکوک است، اما بعدا مشخص شد که خالی است. 

فرمانده پلیس منطقه برگن اعلام کرد در «شاپس‌ات ریورساید» که یک مرکز تجاری دو طبقه در هاکینساک در ایالت نیوجرسی است نیروهای امنیتی از یک تهدید مطلع شدند. 

وی افزود: نیروهای امنیتی از طریق یک نوشته بر روی دیوار سرویس‌های بهداشتی از وجود یک بمب آگاه شدند. 

در فارمینگتون در ایالت نیومکزیکو نیز یک مسئول در اداره پلیس فارمینگتون گفت مرکز تجاری «انیماس ولی» تخلیه و بسته شد و نیروهای پلیس پس از دریافت هشداری از طریق یک نوشته روی دیوار سرویسهای بهداشتی زنانه به بازرسی این مرکز تجاری پرداختند. 

همه این مراکز تجاری پس از آنکه مشخص شد بمبی درکار نیست بازگشایی شدند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار