ظریف عنوان کرد

ایران دومین قدرت پتروشیمی در منطقه خاورمیانه

وزیر امور خارجه گفت: ایران دستاوردهای ارزشمندی که در طول 50 سال صنعت پتروشیمی به دست آورده حال دومین قدرت پتروشیمی در منطقه خاورمیانه است.

تلفنی***** ایران دومین قدرت پتروشیمی در منطقه خاورمیانهبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در دوازدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی کشورگفت:  برگزاری این همایش دریچه جدید و فرصت خوبی است تا شرکت‌ها و موسسات مالی با حوزه نفت و انرژی کشور آشنا ساخته و زمینه‌ساز ارزش آفرینی در شرایط پسابرجام و در آینده نزدیک پساتحریم باشد و از طرفی این همایش امکان تعامل سازنده فناوری های نوین و صاحبنظران پتروشیمی را فراهم می‌آورد.

وی افزود: دستاوردهای ارزشمند ایران در صنعت پتروشیمی که در طول 50 سال عمر خود به دست آورده و همین امر موجب شده که ایران دومین قدرت پتروشیمی در منطقه خاورمیانه باشد.

ظریف در ادامه گفت: در واقع طی دوران تحریم‌های ظالمانه سیاسی و اقتصادی به رغم پیشرفت‌های داخلی در حوزه‌های گوناگون خوداتکایی، نوآوری، کاهش بودجه و آسیب‌هایی به نظام بانکی کشور و روند تجاری با خارجی روند توسعه صنعتی ایجاد کرده است.

وزیر امور خارجه بیان کرد: صنعت پتروشیمی از جمله صنایع پویا و فعال کشور بوده که مورد هدف تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته و از جمله محورهای عمده تلاش‌های همکاران بنده در مذاکرات هسته‌ای رفع مشکلات صنعت پتروشیمی کشور بوده است.

وی یادآور شد: بنابراین اقدام مشترکی در آذر ماه 92 در ژنو مبنی بر برداشته شدن و محدودیت ناظر بر فروش پتروشیمی ایران محقق شده و حال جمهوری اسلامی در آستانه ورود به اجرا در دوران پساتحریم قرار گرفته که در این دوره از جمله تحریم‌های اعمال شده مشکلات تبادلات بانکی، مشکلات حمل و نقل و جذب سرمایه‌گذاران خارجی به یاری خدا برطرف خواهد شد.

ظریف گفت: دوران پسابرجام فرصت‌های کم‌نظیری برای صنعت پتروشیمی در عرصه‌های داخلی و بین‌الملل به ارمغان خواهد آورد و همچنین خرسندیم که با لغو تحریم‌ها و فضای مثبت ایجاد شده تنوع تولید محصولات و مقاصد صادراتی به عنوان دو راهبرد مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم این همایش فرصت خوبی در جهت انتقال دانش فنی و بومی و افزایش ظرفیت تولید و حضور سرمایه‌گذاران خارجی را فراهم کند.

وی بیان کرد: در واقع در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی از یک سو امکان بازار تأمین سرمایه و از سوی دیگر یک اقتصاد درون‌زا و برون‌زا مبنی بر کاهش خام فروشی ایجاد خواهد شد و از طرفی دوران پسابرجام فرصتی را ایجاد خواهد کرد که در صورت استفادهاز این فرصت بسیاری از موانع رفع و از طرفی شرایط تعامل سازنده شرکت از جمله صنعت پتروشیمی را با بازارهای منطقه‌ای فراهم خواهد کرد.

ظریف تصریح کرد: در واقع همکاران بنده در وزارت امور خارجه تمام تلاش خود را بر فراهم آوردن سرعت توسعه و جبران عقب‌ماندگی‌ها به عمل خواهند آورد و از طرفی در چهارچوب اهداف توسعه پایدار مشتریان فراملی منابع لازم و فناوری‌های پیشرفته دسترسی داشته باشند و حال باید گفت که این مهم نیازمند همکاری و همدلی بخش‌های کشور در دوران پسابرجام و پساتحریم است که امیدواریم در سایه الطاف الهی به سلامت از این مسیر عبور کنیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، پتروشیمی ، ظریف ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار