معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نیاز اطلاع رسانی و انعکاس مطلوب،کامل و جامع از حضور گسترده ایران و معرفی دستاوردهای فراوان فرهنگی و هنری ایران در حوزه های مختلف در عرصه بین الملل، تصریح کرد: درصدد ارائه راهکارهای حضور و مشارکت اهالی رسانه و بررسی راهکارهای موجود برای اعزام خبرنگاران به محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی فرهنگی و هنری هستیم که باید در این حوزه اقدامات جدی بعمل آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، " بهمن دری" با اشاره به حضور "سید محمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه دوحه قطره خاطر نشان کرد: این برای اولین بار است که ایران بعنوان میهمان ویژه در عرصه بین الملل حضور دارد و در همین حضور در بالاترین سطح شرکت کرده ایم و دستاوردها و تبادلات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر با کشور قطر و سایر کشور ها فراهم شده است.

وی ادامه داد: ایران با عرضه بیش از 1300 عنوان کتاب ارزشمند از 60 ناشر ایرانی در شاخه های مختلف تاریخ، ادبیات، علوم انسانی، دین و هنر و ... در این نمایشگاه حضور دارد که از این تعداد بیش از 300 عنوان کتاب به زبان عربی و 50 عنوان کتاب به زبان انگلیسی با موضوعات دینی و دفاع مقدس و ادبیات عرضه شده است.

بهمن دری حضور بابرنامه ریزی های انجام شده ایران در نمایشگاه کتاب قطر راموجب اقتدار و معرفی آوازه در شان جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این نمایشگاه مورد استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان و مردم در دوحه قطر قرار گرفت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از معرفی نویسندگان و شاعران معاصر کشورمان بعنوان یکی از اقدامات برنامه ریزی شده در این نمایشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر عرضه کتاب های شاعران و نویسندگان نام آشنایی کشور در سده های قبل همچون خیام، فردوسی، حافظ و سعدی و .... 186 نویسنده و شاعر معاصر کشور در قالب یک مجموعه به همراه بیگرافی و آثار در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. همچنین آثار هنرمندان نام آشنایی همچون استاد فرشچیان استاد امیر خوانی و ... نیزدر غرفه ایران عرضه شده است.

دری همچنین از برگزاری چند نشست و میزگرد فرهنگی با موضوعات مختلف از جمله بیداری اسلامی منطقه و نقش مکتب قم وخراسان درتمدن اسلامي، قرآن و پیامبر(ص) در اشعار و ادبیات فارسی و عربی خبر داد و گفت: استقبال از این نشست ها در نمایشگاه قطر نشانه ظرفیت قابل تامل برای برنامه ریزی گسترده تر است.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد از حضور هنرمند و اهالی قلم کشورمان به محل برپایی نمایشگاه خبر داد و گفت: این اقدام به منظور آشنایی هنرمندان و اهالی قلم کشور با فضاهای فرهگی سایر کشور ها و ایجاد تامل با اهالی قلم سایر کشور ها صورت گرفته است.

وی همچنین فعالیت های فرهنگی و هنری حوزه کودکان و نوجوان کشورمان در این نمایشگاه یکی از اقدامات مهم دانست و گفت: ایجاد کارگاه های قصه گویی به زبان عربی و فارسی برای مخاطبان و بازدیدکنندگان از برنامه های بود که مورد استقبال قرار گرفته است.

دری در پایان گفت: آخرین نرم افزارها و دستاوردهای ایران در حوزه کتابهای الکترونیکی در نمایشگاه کتاب دوحه به معرض دید قرار گرفته است.

گفتني است،‌ ایران برای نخستین بار در عرصه بین الملل بعنوان میهمان ویژه در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه قطر حضور داشت این نمایشگاه از 21 آذر ماه به مدت ده روز بر پا می شود./ي2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار