مهمترین کارکرد وقف فقرزدایی از جامعه اسلامی است

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد گفت: وقف یکی از راه‌های زدودن فقر از جامعه و تحقق رفاه عمومی محسوب می‌شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین گروسی، عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با بیان این مطلب که سنت وقف همواره و برای همه اقشار جامعه قابل دسترس است، گفت: هر فردی در هر جایگاهی و هر طبقه اجتماعی می‌تواند در زمینه وقف مشارکت کند.

وی وقف را یکی از سازوکارهای تحقق عدالت اجتماعی برشمرد و افزود: وقف وسیله‌ای صلح‌آمیز برای توزیع درآمدها بدون هرگونه اجبار و مداخله‌ای از سوی حاکمان است.

رئیس فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که وقف نقش ملموسی در ارایه خدمات رفاهی به ویژه در مناسبت‌ها، حوادث و غیره دارد، بیان داشت: وقف در حمایت از کیان خانواده که سنگ بنای جامعه است و حفظ انسجام و یکپارچگی آن از طریق حمایت‌های مالی  و همچنین حمایت از حقوق افراد ضعیف و کسانی که از توانمندی‌های جسمی و روحی کمتری برخوردارند، نقش مهمی را ایفا می‌کند. 

گروسی با اشاره به تلاش واقفان در راستای حمایت از نخبگان و گسترش مراکز علمی و دانشگاهی در کشور، افزود: ثواب و ارزش ساخت مراکز و مجتمع‌های آموزشی و دانشگاهی کمتر از ساخت مساجد نیست؛ بنابراین واقفان باید در راستای حمایت از نخبگان و گسترش مراکز آموزشی در کشور تلاش کنند. 

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های رسانه‌ها در راستای اطلاع‌رسانی در زمینه جایگاه و اهمیت وقف در جامعه اسلامی، افزود: رسانه‌ها با پخش برنامه‌های مناسب می‌توانند در راستای فرهنگ سازی در زمینه گسترش و ترویج وقف به خوبی عمل کنند.

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با بیان اینکه هرکسی که خداوند به وی مکنت مالی داده است باید شکرگزار این نعمت الهی باشد، افزود: وقف از اموال یکی از راه‌های شکرگزاری از خداوند است و این امتحان الهی به شمار می‌آید.

وی به ضرورت ساخت بیمارستان، ورزشگاه، آموزشگاه‌های فرهنگی و دانشگاهی بیان داشت: امیدواریم با همت سازمان اوقاف و امور خیریه و تلاش رسانه‌ها شاهد فرهنگ‌سازی در زمینه گسترش وقف در جامعه باشیم. 

نماینده استان تهران با اشاره به اینکه در صورت برخورداری از توانایی مالی بخشی از اموال خود را در زمینه حمایت از نخبگان و ساخت مراکز آموزشی صرف خواهد کرد، افزود: یکی از مهمترین کارکردها و آثار وقف، نقش آن در از بین بردن فقر است.

وی ادامه داد: در متون اسلامی به خوبی روشن است که اسلام خواهان زدودن همه جوانب و زوایای فقر در اقتصاد جامعه و تحقق رفاه عمومی است که وقف در راستای رسیدن به این هدف مهم بسیار تاثیرگذار است.





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.