نامه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف:

اگر قرار است داوری آژانس اتمی درباره برجام مانند گزارش اخیرش باشد، بدا به حال مردم!

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای با اشاره گزارش اخیر آمانو خطاب به رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر قرار است داوری آژانس درباره برجام مانند گزارش اخیرش باشد، بدا به حال مردم!

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیج دانشجویی دانشگاه شریف پس از انتشار پیش‌نویس گزارش آژانس انرژی اتمی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتشر کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: اینک در مقطع پسابرجام بعد از تأیید مشروط توافق هسته‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب که به‌ صراحت در نامه‌ خود از خسارت‌ها و زیان‌های متعدد پیشروی نظام اسلامی در اجرای برجام سخن گفتند بار دیگر شاهد نادیده گرفتن شروط ایشان هستیم.

این نامه می‌افزاید: تعهدهای کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه‌ اروپا که گرفته نشد؛ این هم از مختومه شدن پرونده PMD با تثبیت اتهام بی‌پایه و اساس آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشور! براساس پیش‌نویس گزارش مدیرکل آژانس انرژی اتمی که با تعریف و تمجیدهای فراوان همکارانتان مواجه شده ایران تا سال 1382 شمسی به‌طور ساختارمند تلاش داشته که به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. پذیرفتن این اتهام یعنی پذیرفتن دروغی که تمام این سال‌ها تلاش داشتیم تا دروغ بودن آن را به جهانیان ثابت کنیم.

در بخش دیگری از نامه دانشجویان بسیجی شریف خطاب به رئیس جمهور آمده است: آقای روحانی! هیچ می‌دانید که بخش‌هایی از این گزارش مفتضح اتهاماتی بدون مدرک را متوجه شما و آقایان ظریف و صالحی که در برهه‌های مختلف در پرونده هسته‌ای دارای مسئولیت بوده‌اید می‌کند؟ شما حضرات بزرگوار لااقل برای تبرئه خود نیز می‌بایستی واکنشی قاطع و شدیداللحن در قبال این گزارش می‌گرفتید.گزارشی که با قطعنامه‌ شورای حکام مبنای قرائت این نهاد از برنامه هسته‌ای ایران قرار می‌گیرد.

نامه مذکور خاطر نشان کرد: از نظر ما مهم نیست که اتهام متوجه کدام دولت و کدام شخص است؛ مهم این است که آبروی جمهوری اسلامی به مذبح کشیده شده ولی حتی اگر جناحی به مسائل نگاه کنید بازهم این گزارش بسیار سیاه و به ضرر شماست.

دانشجویان بسیجی دانشگاه شریف در بخش دیگری از نامه خود تاکید کردند: مردم در 24 خرداد 92 به وعده شما یعنی چرخیدن توأمان چرخ سانتریفیوژ و چرخ زندگی خود رأی دادند. متأسفانه باید گفت اجرای برجام به هر قیمتی در فضای کنونی تنها برای پر نشان دادن دست خالی دولت در حوزه معیشت مردم در آستانه‌ انتخابات است؛ به این امید که با این عقب‌نشینی‌ها کدخدا و همراهانش با ما راه بیایند و گشایشی در حوزه‌ تحریم‌ها حاصل شود که این آرزو نیز با کارنامه‌ سیاه آنها در عهدشکنی‌ها و خباثت‌های دیگرشان خصوصاً در این دو سال بعید است که به واقعیت تبدیل شود.

در بخش پایانی این نامه نیز تصریح شده است: از ظرفیت اصلی بالقوه‌ کشور یعنی انبوه جوانان تحصیل‌کرده و نیروی انسانی کارآمد استفاده کنید که متأسفانه امروز در سایه‌ بی‌تدبیری و غفلت مسئولین بخش کثیری از آن‌ها یا بیکارند و یا در مشاغلی غیر مرتبط با حوزه‌ تخصصشان در حال امرارمعاش‌اند.

در پایان این بیانیه نیز آمده است: جنبش دانشجویی آگاهانه حوادث را رصد و تحلیل می‌کند و تحت تأثیر جوسازی‌های سیاسی جناحی قرار نمی‌گیرد. از اینکه آیندگانمان ما را به خاطر انفعال و سستی مورد شماتت و نفرین قرار دهند سخت اکراه داریم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار