انتخابات فرانسه، چشم‌انداز سیاسی اروپا را تغییر می‌دهد

پیروزی حزب راست‌گرای افراطی فرانسه در دور دوم انتخابات منطقه‌ای این کشور به احتمال فراوان، خط‌‌مشی سیاسی کشورهای اروپایی را تغییر خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «مالتا تودی،» دور دوم انتخابات منطقه‌ای فرانسه امروز (یک‌شنبه) برگزار می‌شود. همزمان با برگزاری این انتخابات، «مارین لو پِن،» رهبر «جبهه ملی،» حزب راست‌گرای افراطی فرانسه، در آستانه تغییر چشم‌انداز سیاسی قاره اروپا قرار دارد. لو پِن که رویکردی اسلام‌ستیز و ضدمهاجرت دارد، طرفدار سیاست‌های پوتین است. پیروزی لو پن پیامد مستقیم نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی در فرانسه است. پیروزی هفته گذشته لو پِن، صرف‌نظر از نتیجه رأی‌گیری امروز، به منزله تلنگری برای  رهبران اروپایی بود.             
 
«جبهه ملی،» حزب راست‌گرای رادیکال فرانسه یک‌شنبه گذشته موفق شد در دور اول انتخابات منطقه ای پیروز شود. این حزب با کسب 28.1 درصد از آراء به عنوان حزب اول فرانسه را از آن خود کرد. این در حالی است که حزب جمهوری خواه فرانسه به رهبری «نیکولا سارکوزی» با کسب 27.5 درصد در جایگاه دوم ایستاد. حزب حاکم سوسیالیست نیز با شکست سنگین در این انتخابات، 23 درصد از آرا را کسب کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت. جبهه ملی در برخی مناطق 40 درصد آرا را از آن خود کرد.   

پیروزی حزب جبهه ملی در انتخابات منطقه ای فرانسه سبب ایجاد نگرانی های زیادی شد و پرسش‌های زیادی را درباره رابطه داعش با احزاب دست راستی و افراط‌گرای اروپا بوجود آورد. حزب راست‌گرای جبهه ملی موفق شد دستاوردهای مهمی را از حملات تروریستی داعش در 13 نوامبر (22 آبان) در پاریس کسب کند. اما رابطه داعش و احزاب راست‌گرای رادیکال فرانسه بسیار عمیق‌تر و پیچیده تر است. با وجود دشمنی میان طرفین، هر یک از آنها از طریق طنابی مخفی که آنها را به یکدیگر متصل می کند، به دیگری یاری می رساند.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار