وبسایت نشنال اینترست: اروپا از خطر ترکیه برحذر باشد

وبسایت نشنال اینترست از اقدام رئیس شورای اروپا برای امضای توافق با ترکیه انتقاد کرد.

وبسایت نشنال اینترست: اروپا از خطر ترکیه برحذر باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت نشنال اینترست در گزارشی از اقدام رئیس شورای اروپا برای امضای توافق ترکیه انتقاد کرد. نگارنده می نویسد به نظر می رسد "دونالد توسک،" رئیس شورای اروپا و فارغ التحصیل رشته ی تاریخ به خوبی درسش را نیاموخته است. احتمالاً وی به اندازه کافی به سخن سیاستمدار فرانسوی -  الکسی دو توکویل – توجه نکرده است. این متفکر فرانسوی می نویسد: "تاریخ مجموعه ای از تصاویر است که تعداد کمی از آنها اصل و بقیه کپی هستند."

توسک که نخست وزیر سابق لهستان است اواخر ماه گذشته اعلام کرد نشست اتحادیه اروپا و ترکیه 29 نوامبر برگزار می شود که بهتر شدن روابط و جلوگیری از هجوم مهاجران را در پی دارد.

بنابر توافق ماه گذشته، سران کشورهای اروپایی کمک 3 میلیارد  یورویی را در دو سال به ترکیه وعده دادند. این در حالیست که برخی کشورهای عضو شورای اروپا با بها دادن بیش از حد به ترکیه مخالف هستند.

یک تحلیلگر موسسه سلطنتی روابط بین المللی در لندن (چاتم هاوس) نیز اعلام کرد دلیل تمایل ترکیه به پیوستن به اروپا، مسائل اقتصادی است و این کشور توجهی به بالا رفتن کیفیت دموکراسی ندارد. همچنین ترکیه متهم به نقض حقوق بشر است.

قابل توجه است که ترکیه به ارسال اسلحه قاچاق برای گروه تروریستی داعش متهم است. همچنین سرنگون کردن جنگنده روسی که با هدف شکست داعش وارد منطقه شد، را در کارنامه خود دارد. اما دونالد توسک در این خصوص گفت: " ما گزینه ای جز امضای توافق با این کشور غیر اروپایی نداریم."

انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار