اختصاص سهم20درصدی صندوق کشوری تجهیزات توانبخشی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم بهزیستی

با اختصاص سهم20 درصدی صندوق کشوری تجهیزات توانبخشی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی میتوانیم شاهد اقدامات ارزنده‌ای در این عرصه باشیم.

پیشیاره مدیر توسعه فناوری سلامت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: مرکز رشد، مالکیت فکری و ثبت اختراعات، تدوین استانداردها، ارزیابی پروتکل ها و تجهیزات و اختراعات بین المللی (پتنت و گرنت ) زیر مجموعه واحد فناوری سلامت دانشگاه را تشکیل می دهند.
 
وی تصریح کرد: در کنار بازنگری ساختار واحد فناوری سلامت ، درصدد تشکیل جلسات شورای فناوری دانشگاه بطور منظم ، منسجم و ثابت هستم و تلاش خواهم کرد تا موانع دست و پاگیر و بروکراسی که در برخی مواقع ، عامل بازدارنده است، به حداقل برسانم .
 
مدیر توسعه فناوری سلامت همچنین گفت: با توجه به جهت گیری مقام معظم رهبری و ریاست محترم دانشگاه که افق جدیدی را در ارتباط با جایگاه دانشگاهها در کسب رتبه های علمی و شاخص های سودآوری و ارزآوری از طریق فعالیت های علمی و اقتصادی باز کردند، باید به فکر نگهداری جوانان نخبه کشورمان در داخل باشیم ، چراکه کشورهای پیشرفته همچنان به دنبال جذب مغزهای علمی دیگر کشورها هستند و حتی از طریق مهاجرت دانشمندان و نخبگان به آن کشورها، اقامت و ازدواج در آنجا ، ضریب هوشی نسل آینده خود را بالا می برند .
 
وی افزود: متاسفانه جذب جوانان تحصیلکرده از طریق آن کشورها، در زمانی صورت می گیرد که فرد رشد و پرورش یافته و تا مقطع دکترا پیش رفته و در زمانی که باروری دارد و می تواند برای کشورش مثمر ثمر باشد ، جذب دیگر کشورها می شود و از توانمندی او ، کشورهای دیگر استفاده می کنند ، درصورتی که باید شرایطی را فراهم کنیم تا از توانمندی جوانان کشورمان در داخل کشور استفاده کنیم و این، با ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه و فراهم کردن عوامل تسهیل کننده ، امکانپذیر است .
 
دکتر پیشیاره تاکید کرد: یکی از شاخص های دانشگاه، فناوری سلامت است که چگونه می تواند به بار بنشیند، دانشجویان شیوه نوآوری و تخیل خلاق را یاد بگیرند و مهمتر آنک خودباوری داشته باشند ، که می توانم مقاله بدهم و مقاله ای بنویسم که در مجلات سطح بالای جهانی به چاپ برسد .
 
وی با اشاره به سابقه 20 سال فعالیت بالینی و کلینیکی ، تصریح کرد: در زمانی شرکت های دانش بنیان مطرح شدند و بسیاری از هیات علمی دانشگاهها ، در این شرکت ها عضو شده و فعالیت خود را آغاز کردند ، ثبت شرکت انجام دادند ولی حالا که می خواهند محصول تولید کنند ، مسایل مربوط به فناوری سلامت مطرح می شود .
 
مدیر توسعه فناوری سلامت همچنین با اشاره به اینکه یکی از بالاترین بودجه ها در وزارت بهداشت، مربوط به واحد فناوری سلامت است ، ادامه داد: با توجه به اینکه  20 درصد سهم صندوق کشوری تجهیزات توانبخشی وزارت بهداشت نیز به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اختصاص یافته ، امیدوارم در راستای تحقق اهداف کلان دانشگاه بعنوان محور و قطب توانبخشی در کشور، بتوانیم از طریق تزریق بودجه ، اجرای هم اندیشی و کارگاههای آموزشی ، اساتید و دانشجویان را  در این زمینه توانمند کنیم .
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار