سردار عبدالهی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

تا سقف بیست هزار میلیارد تومان می‌توانیم پروژه‌ی عمرانی انجام دهیم/ در ساخت پالایشگاه نیازی به کشورهای خارجی نیست

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: تا سقف بیست هزار میلیارد تومان می توانیم پروژه های عمرانی انجام دهیم.

قرارگاه سازندگی خاتم بزرگترین مجموعه سازندگی در غرب آسیاستبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سردار سرتیپ عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان روابط عمومی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز بیش از 2000 پروژه در حوزه استانی را به انجام رسانده‌ایم و بیش از 150 ابرپروژه انجام شده و درصدد هستیم که با جو این چنینی که داریم، کار پروژه ریلی و تمهیدات اولیه آن را انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرایی شدن آزادراه تهران_ شمال و اینکه آیا قرارگاه سازندگی خاتم دراین پروژه ایفای نقش می‌کند، گفت: اینکه گفته می‌شود قرارگاه سازندگی خاتم تمایلی به مشارکت در پروژه آزادراه تهران_ شمال را ندارد، کذب محض است.

سردار عبداللهی با بیان اینکه ما در ساخت آزادراه تهران_ شمال اراده جدی داریم و کارگاه‌های خود را تجهیز کردیم، یادآور شد: چه دلیلی دارد که قرارگاه سازندگی خاتم که یک پروژه آزادراه 160 کیلومتری را با بهترین کیفیت ساخته و در اختیار دولت قرار داده و در پروژه‌های دیگر مشارکت کرده، در ساخت آزادراه تهران_ شمال شرکت نکند و ما در این زمینه مجموعه‌های خود را تجهیز کرده‌ایم و قراردادمان درباره آزادراه پابرجاست، اما اراده مسئولان را در این زمینه می‌طلبد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فسخ قراردادهای قرارگاه خاتم، عنوان داشت: ما قراردادهای زیر 100 میلیون تومان را شرکت نمی‌کنیم و البته تا جایی که من مطمئن هستم و با توجه به اینکه در همه دولت‌ها بوده‌ام، عمدتا دولت اصرار داشت که قرارگاه در پروژه‌های حضور یابد.

وی تصریح کرد: این توان در قرارگاه وجود دارد که پروژه‌های عمرانی را تا سقف 20 هزار میلیارد تومان انجام دهد.

سردار عبداللهی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رابطه قرارگاه سازندگی و دولت یازدهم گفت: رابطه قرارگاه براساس وظیفه و تکلیف الهی که دارد انجام می‌شود و ما در میدان‌های عمرانی و اقتصادی و ... در راستای سازندگی شرکت می‌کنیم و وظیفه ما این است که در خدمت نظام و مردم باشیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم توانسته فاز 15 و 16 پارس جنوبی را به پایان برساند و این یک آزمایشی شد برای سایر فازها، اظهار داشت: امروز پروژه‌هایی که با بیش از 4 تا 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده در مرز 85 درصد پیشرفت هستند و ما مفتخریم که بزرگترین پالایشگاه غرب آسیا را که به مساحت 700 هکتار و تولید 60 میلیون لیتر فرآورده ظرفیت دارد، در آینده نزدیک بسازیم.

وی درباره تعداد متخصصین قرارگاه خاتم گفت: حدود 150 هزار نفر در قرارگاه خاتم‌الانبیاء کار می‌کنند که قریب به 30 درصد آنها (معادل 50 هزار نفر متخصص هستند و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا حائز مدرک هستند.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه هیچ نیازی به کشورهای خارجی در راستای ساخت پالایشگاه‌های گازی، نفتی و پتروشیمی نیست، یادآور شد: ما این را بارها اعلام کرده‌ایم که هیچ‌گاه عرصه را بر پیمانکاران داخلی تنگ نکرده‌ایم بلکه تمایل پیمانکاران داخلی برای همکاری با ما زیاد است و ما عرصه را برای پیمانکاران غارتگر خارجی تنگ می‌کنیم و وقتی کنسرسیومی تشکیل می‌شود، پیمانکاران بخش خصوصی برای همکاری با ما راغب‌ترند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: اگر امروز مشکل کمبود گاز در کشور نداریم، به لطف تولید 52 میلیون متر مکعبی قرارگاه خاتم در حوزه گازی بوده و تاکنون 16 میلیارد متر مکعب گاز تولید کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما باید روزانه 12 تا 15 میلیون متر مکعب گاز را با اصرار زیاد از ترکمنستان وارد می‌کردیم، گفت: اکنون فاز 15 و 16 پارس جنوبی آماده بهره‌برداری و افتتاح از سوی رئیس‌جمهور است.

سردار عبداللهی درباره اینکه آیا توانسته‌اید حق خود را از دولت بگیرید، گفت: حق به معنای اینکه پروژه‌ها را تحویل گرفته‌ایم و هزینه‌ها را با توجه به تورم پرداخت کرده‌ایم و با توجه به تورم و نرم ارز پروژه هزینه‌بر بوده، از این جهت مشکلاتی وجود دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء درباره اینکه آیا در حوزه ساخت مسکن قرارگاه خاتم وارد می‌شود، عنوان داشت: در حوزه ساختمان‌سازی مطلقا قرارگاه خاتم‌الانبیاء ورود پیدا نمی‌کند؛ اما با توافقاتی که با وزیر بهداشت داشتیم، آمادگی داریم که تا سقف 5000 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان و محرومیت زدایی قرارداد ببندیم.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی بسیار مهم بوده و هر پروژه‌ای که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء انجام می‌دهد در راستای اقتصاد مقاومتی است و ما به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنیم.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه هیچ پروژه‌ای ترک نشده و ما در 29 استان کشور و با اولویت‌بندی استان‌های محروم فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کنیم، گفت: ما مشکلات مناطق محروم را بررسی و ارزیابی می‌کنیم و در سطح کشور محرومیت‌زدایی به عنوان یک برنامه منسجم و تکلیف ما است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء درباره ساخت کارخانه‌های معدنی، بیان داشت: ساخت کارخانه‌های معدنی همچون فولاد کرمان و ساخت کارخانه‌های این چنینی را در دستور کار داشتیم و امروز قرارگاه سازندگی خاتم بزرگترین مجموعه سازندگی در سطح منطقه غرب آسیاست.

وی درباره پروژه‌های عتبات عالیات و اینکه آیا قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این زمینه مشارکت می‌کند، تاکید کرد: ما برای پروژه‌های خارج از کشور و خصوصا در سوریه آمادگی داریم و می‌توانیم در این حوزه به مسئولیت جهادی خود عمل کنیم و البته در عراق برخی پروژه‌های سازندگی را داریم.

سردار عبداللهی با بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی عنوان داشت: آماده‌ایم تا سال 96 فازهای 22، 24 و 13 پارس جنوبی را تکمیل کنیم و این به معنای تولید صد میلیون متر مکعب گاز در روز است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه آماده‌ایم تا یک فریم 70 هزار بشکه‌ای از پالایشگاه ستاره خلیج فارس را بهره‌برداری کنیم، خاطرنشان کرد: آماده‌ایم خط ‌راه‌آهن را از مرز خسروی تا کربلا انجام دهیم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار