بیادی در نشست خبری:

جوان گرایی در مجلس خبرگان کارایی نخواهد داشت/ تشنه قدرت نیستیم

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان گفت: بسیاری از معضلاتی که در جامعه بوجود دارد به دلیل عدم پرورش نیروی انسانی کارآمد است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ حسن بیادی دبیر کل جمعیت آباد گران جوان در نشست خبری که عصر امروز دوشنبه (23 آذرماه) در دفتر این تشکل برگزار شد، اظهار داشت: کنگره جمعیت آبادگران جوان به دلایل آشفته سیاسی پس از سال 88 برگزار نشد.

وی با بیان اینکه این جمعیت یکی از حلقه‌های تفکر اصولگرایان است، گفت: ما تاکنون حرکاتمان را بر اساس منافع ملی در نظر داشته‌ایم هرچند که سهمی از قدرت نداشته باشیم.

بیادی با بیان اینکه از ابتدا قصد داشتیم یک باشگاه سیاسی – اجتماعی تاسیس کنیم،‌ ادامه داد: بسیاری از معضلاتی که در جامعه بوجود دارد به دلیل عدم پرورش نیروی انسانی کارآمد است.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان اظهار داشت: احزاب به دلیل کارکرد سیاسی ضعیفشان باعث شده‌اند پارلمان‌ها در کشور ما حزبی نباشند و شاید به نام احزاب وارد عرصه سیاست شوند و پیروزی نیز داشته باشند، اما به صورت حزبی پاسخگو نیستند و لذا مدیریتشان جزیره‌ای است.

بیادی با بیان اینکه ما در جمعیت آبادگران جوان تعدادمان کم است اما با یکدیگر همفکر هستیم، اظهارداشت: ما شیفته خدمتیم ولی به باندهای قدرت و ثروت وصل نیستیم.

وی افزود: سعی کردیم پایمان را به اندازه گلیممان دراز کنیم از این رو فقط در 10 استان فعالیت داریم و همواره 6 الی 10 نماینده در مجلس داشته‌ایم و به موقع به موضوعات ورود پیدا کرده‌ایم.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان با تاکید بر اینکه ما حق نداریم، در عرصه سیاست با لج‌بازی وارد شویم، گفت: هر دعوایی که داشته باشیم باید پشت درهای بسته انجام شود تا منافع ملی کشور به خطر نیفتد.

بیادی در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با نفوذ امروز صحبت نکرده‌اند بلکه در سال 70 در بحث تهاجم فرهنگی به بحث نفوذ پرداخته‌اند.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان گفت: در شناسایی افراد نباید بداخلاقی‌ها را دخالت داد بلکه باید به حق و قانون قضاوت کرد و نباید نگاه سلیقه‌ای  داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر کسی با نفوذ قصد تخریب و توطئه در کشورش را داشته باشد محکوم است،‌ در همه کشورها این موضوع مذموم است و فقط نوع برخورد با آن فرق می‌کند از این رو مسئولین ما نباید بستری فراهم کنند که عده‌ای اهل نفوذ شوند.

بیادی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا سوء استفاده‌های اقتصادی بسترسازی برای نفوذ نیست، گفت: در گام اول باید عاملین سوء استفاده‌های اقتصادی مجازات شوند نه آنهایی که پول را گرفته‌اند.

دبیر کل جمعیت آباد گران جوان بیان کرد: ما معتقدیم جامعه باید به سمت پرورش نیروی انسانی کارامد برود چرا که اگر این موضوع را فراموش کنیم شکست خواهیم خورد.

بیادی در ادامه با اشاره مسئله تایید برجام در کشور اظهار داشت: از ابتدا قرار نبود که مردم در ریز مسائل برجام قرار بگیرند و بنا بود مسئولین تصمیم نهایی را در مورد برجام اتخاذ کنند. اما پس از ورود به مجلس از ریز مسائل برجام همه مطلع شدند و ما سعی کردیم در مذاکرات، در اظهار نظرها، خدشه‌ای به مذاکرات وارد نکنیم و فقط دلواپس مردم بودیم و نه دلواپس افراطی. 

وی در ادامه اظهار داشت: پیام 5+1 به دنیا، پیام اعتدال و گفتگو است و 5+1 به دنیا نشان داد که می توان با گفتگو و تفاهم مسائل ما بین را حل و فصل کرد و در این بین نمی‌توان به تصمیمات مقطعی برخی کشورها اعتماد کرد و همیشه باید در این مورد مراقب باشیم.

دبیر کل جمعیت آباد گران جوان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به انتخابات مجلس اظهار داشت: بعد از مجلس چهارم و پنجم دیگر مجلس خوب و اثرگذاری پس از آن  نداشتیم چرا که یکی از وظایف مهم مجلس نظارت بر دولت است که در این حیطه مجلس به خوبی عمل نکرده و در دولت قبل بیشترین توهین‌ها به مجلس شد و دولت قبل با تاخیر در ارائه بودجه و تحویل آن با شرایط نامناسب به مجلس باعث توقیف این نهاد شد و معتقدیم این مجلس باید پالایش شود.

بیادی افزود: افرادی که در چندین دوره مجلس حضور داشتند و شاهد عدم کارایی آنها هستیم باید جای خود را به افراد با تجربه و جوان بدهند و افرادی که بیش از دو یا سه دوره سابقه نمایندگی دارند حدود 15 درصد مجلس را تشکیل می‌دهند که همین مقدار در مجلس تصمیم‌گیری می کنند که در حال حاضر شاهد مجلس ضعیف هستیم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بر خلاف جوان‌گرایی در مجلس معتقدیم که افراد جوان نمی‌توانند کارایی لازم در مجلس خبرگان را داشته باشند، چرا که تجربه و وزانت حرف اول را در این مجلس می‌زنند و شورای نگهبان در روند احراز صلاحیت افراد نباد آنچنان سخت گرفت که فقط مرجع تقلید عضو این مجلس شود و نه آنقدر آسان که یک فردی که اجتهاد هم ندارد عضو مجلس خبرگان شود چرا که این نهاد ، نهادی بسیار حساس و اثر گذار است.

دبیر کل جمعیت آباد گران جوان با بیان اینکه بر هم زدن تجمعات قانونی گروه‌های سیاسی نشان دهنده بی‌قانونی است ، اظهار داشت: بر هم زدن تجمعات کاری بسیار خطرناک است و اگر اصلاح‌طلبان هم اجازه داشتند تا نشست های اصولگرایان را برهم بزنند اصلا قابل قبول نبود در حالی که در مورد اصلاح‌طلبان این اتفاق می افتد و برخی از این افراد که عامل برهم زدن نشست های سیاسی می‌شوند از بیرون کشور هدایت می‌شوند و اصولگرایان باید این باندهای خود سر را کنترل کنند و اجازه این چین اقداماتی را به آنها ندهند.

بیادی همچنین با اشاره به نیاز ارتباط دستگاه های انتظامی و دستگاه دیپلماسی با احزاب اظهار داشت: دستگاه های امنیتی و انتظامی و دستگاه دیپلماسی کشور باید روابطشان را با احزاب گسترش دهند و البته باید از اقدامات وزیر کشور در مسئله ارتباط با احزاب تشکر کرد چرا که جلسات مفیدی با احزاب داشته‌ اند و در این راستا شاهد راه‌اندازی مجدد خانه احزاب بوده‌ایم.

وی افزود: احزاب باید سعی کنند به یکدیگر نزدیک شوند و اگر احیانا در انتخابات افرادی در جریان  مقابل حضور داشتند که توانایی شرکت در لیست رقیب را داشته‌اند بتوان از آنها استفاده کرد و سران اصلاحات و اصولگرایان باید سعی کنند که جلسات خود را گسترش دهند و رئیس جمهمور نیز باید نقش احزاب را در روند حل مسائل کشور در نظر بگیرند چرا که در درون احزاب و جریانات سیاسی افراد مستعد و مثبتی برای حل امور جاری کشور حضور دارند که باید از آنها استفاده شود.

دبیر کل جمعیت آباد گران جوان ضمن انتقاد از وضعیت اخلاق در کشور و جریانات سیاسی اظهار داشت: حلقه مفقود جامعه سیاسی و مذهبی اخلاق است که باعث آسیب‌های جدی در جامعه شده و هنگامی که از یک جریان و دولت انتقاد می شود برخی به جای انتقاد با تی ان تی همه چیز را نابود می کنند در حالی که نباید چنین باشد  و در کل در  جامعه باید نقاط مثبت را مطرح کرد و انتقاد نیز باید سازنده باشد و کسی که باعث یاس و ناامیدی می شود منشا تمام نفوذ‌ها است و نفوذ فقط در خبرنگاران نیست.

بیادی با اشاره به برگزاری کنگره جمعیت متبوعش اظهار داشت: کنگره جمعیت آباد گران جوان اسلامی ایران روز پنجشنبه  26 آذر ماه ساعت 9 صبح برای انتخاب اعضای شورای مرکزی  با حضور نائب رئیس اول مجلس و باهنر در  خانه اندیشمندان ، سالن شهریاران در خیابان نجات الهی برگزار خواهد شد. 

وی در پایان اظهار داشت: برای انتخاب اعضای شورای مرکزی اعلام عمومی کرده‌ایم تا هر کسی که مایل به حضور در شورای مرکزی این جمعیت بود در انتخابات شرکت کند و البته اعضای حزب در انتخابات شورای مرکزی اولویت دارند اما حضور افراد نیز در انتخابات آزاد است و قرار است 50 نفر در کنگره انتخاب شوند که شامل 4 نفر عضو هیئت موسس، 3 نفر بازرس، 21 نفر اصلی و 5 نفر نیز علی‌البدل انتخاب شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار