در نشست خبری مشترک:

لاوروف: مشکل تروریسم به سوریه محدود نمی شود/ کری: مسکو نقش مهمی در دستیابی به توافق هسته‌ای ایران داشت

وزیر خارجه روسیه با همتای آمریکایی اش در مسکو دیدار کرد.

لاوروف: مشکل تروریسم به سوریه محدود نمی شود/ کری: مسکو نقش مهمی در دستیابی به توافق هسته ای ایران داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با جان کری همتای آمریکایی اش در مسکو دیدار کرد.

سرگئی لاوروف، در دیدار با همتای آمریکایی اش، در مسکو گفت: می خواهیم در این گفتگوها مشارکت آمریکا در حل بحران اوکراین را پیگیری کنیم. 

سرگئی لاوروف  گفت: حل بحران سیاسی در سوریه مستلزم پایبندی به توافقنامه وین است. بعضی از مسایل مربوط به سوریه به بررسی بر اساس چارچوب وین نیاز دارد. 

لاوروف افزود: خطر تروریسم محدود به سوریه نیست و به یمن، عراق، افغانستان و لیبی هم گسترش یافته است. ما در این دیدار همچنین درباره کشمکش فلسطینی ها و اسرائیل هم گفتگو خواهیم کرد.

جان کری نیز گفت امیدوار است در این دیدار با روسها درباره مسئله سوریه و اوکراین پیشرفتهایی به دست آید. وی افزود: امروز روز مهمی در تلاش برای پیشرفت در مسایلی است که در دستور کار گفتگوها قرار دارد. 

جان کری در بخشی دیگر از سخنانش گفت: اختلافاتی میان روسیه و آمریکا وجود دارد، اما مسکو نقش بسیار سازنده ای در توافقنامه هسته ای ایران داشت. جهان به توافق میان این دو کشور بزرگ نیاز دارد. 

کری در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد: آمریکا و روسیه توافق نظر دارند داعش خطری مشترک برای همه کشورها و ملت های ماست. 

وی افزود: چاره ای جز همکاری در مبارزه با تروریست ها نداریم. در پاریس با دوستانمان درباره پرونده سوریه گفتگو کردیم.

وزیر خراجه آمریکا: با وجود اختلافات می توانیم در بحث ها درباره بعضی مسایل پیشرفت هایی به دست آوریم.

در حال تکمیل...

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
بر همه پوشیده نیست که قسمت اعظم در امد مالی داعش از منابع نفتی سوریه وموصل است که در حال حاضر در اختیار صاحبان اصلی انها یعنی سوریه وعراق نمیباشند. لذا جای سئوال اینجاست که برای تضعیف واز بین بردن قدرت مالی داعش که منجر به از بین رفتن خود داعش خواهد شد چرا جنگنده های روسی بجای زدن کاروان نفتی داعش چاههای نفتی موصل وسوریه را از بین نمیبرند
آخرین اخبار