اردبیل؛

کاهش محسوس دما و پیش‌بینی کولاک در جاده‌های اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: کاهش محسوس دما در اغلب مناطق استان آغاز شده است و کولاک در اکثر محورهای مواصلاتی این استان پیش بینی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی دولتی مهر افزود: بارش ها از ظهر دوشنبه با کاهش محسوس دما در اغلب مناطق استان آغاز شده است و اوج بارش در ساعات اولیه صبح روز سه شنبه بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین بارش با شش سانتی متر در شهرستان کوثر و بعد از آن در مشگین شهر به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه بر اثر این سامانه بارشی بارش از دو تا هشت سانتی متر در اغلب مناطق استان پیش‌بینی شده است، افزود: به دلیل حرکت سامانه در کشور به سمت شرق انتظار می رود امروز شاهد خروج آن از استان باشیم.

دولتی مهر بیشترین تاثیر سامانه را مناطق مرکزی و جنوبی استان همراه با کاهش محسوس دما و بارش برف عنوان کرد و گفت: علاوه بر این در محورهای مواصلاتی شاهد بارش برف و کولاک هستیم.

وی تاکید کرد: هر چند به همت راهداران تردد در محورها برقرار است اما وقوع کولاک در محورها به ویژه گردنه الماس را شاهد هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان در ادامه خواستار توجه مسافران و رانندگان به رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات زمستانی شد و تاکید کرد: برای سفر به استان اردبیل رانندگان باید تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.