بازتاب برگزاری دوره دروازه بانی فوتبال بانوان فیفا در ایران

پس از برگزاری دوره دروازه بانی فیفا در ایران، مارلین ویس سینک هلندی در مصاحبه با نشریه فیفا تأکید کرد: این دوره یک تبادل اطلاعات مطلوب به همراه فرصت های زیادی برای یادگیری بیشتر محسوب می شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان آخرین نشریه فیفا برگزاری دوره دروازه بانی فوتبال بانوان در ایران را با مدرسی مارلین ویس سینک منعکس کرده است.

در این مطلب همچنین به فعالیت تیم های ملی بانوان ایران از رده سنی 13 سال به بالا و جایگاه تیم ملی بانوان بزرگسال ایران در رده 59 جهان اشاره شده است. در ادامه نیز می خوانیم در ایران حدود 1125 بازیکن خانم و 12 تیم در لیگ برتر فوتبال بانوان با 122 بازی در هر فصل در حال فعالیت هستند. همچنین 105 تیم فوتسال در 4 دسته در حال برگزاری مسابقات خود بوده و این در حالی است که تیم ملی فوتسال بانوان این کشور در ماه سپتامبر توانسته عنوان قهرمانی فوتبال بانوان کنفدراسیون فوتبال آسیا را از آن خود کند.

با توجه به اینکه اخیراً فدراسیون جهانی فوتبال دوره دروازه بانی را در ایران برگزار کرده بود، طی مصاحبه فیفا با مارلین ویس سینک - مدرس دوره بازتاب این رویداد این گونه منتشر شده است:

- مخاطبین این دوره چه کسانی بودند؟ این دوره 5 روزه با حضور 29 بازیکن از تمام رده های سنی بانوان برگزار شد و این ترکیب سنی دوره جذابی را ایجاد کرده بود. همچنین تمام مخاطبین دوره تجربیات حضور در باشگاه های فوتبال یا فوتسال را داشتند.

- از سفر به ایران چه انتظاری داشتید؟ اولین باری بود که به ایران سفر می کردم. در حقیقت از لحظه اول ورودم به این کشور با استقبال گرم و صمیمی مواجه شدم و احساس می کردم که در خانه خودم هستم.

- رویکرد شما درخصوص کار با فوتبالیست های ایرانی چه بود؟ هر روز 2 جلسه تمرینی در صبح و عصر داشتیم. دوره با جلسات کوتاه تئوری شروع می شد و روی مباحثی که می خواستیم به صورت عملی در زمین انجام دهیم، بحث می کردیم. کار گروهی و صحبت در مورد نقطه نظرات شرکت کنندگان برای من اهمیت ویژه ای داشت. این منجر شد که بدانم فکر آنها در چه راستایی است و چه چیزهایی برایشان مهم است و همچنین در چه زمینه هایی باید کار بیشتری انجام شود. من تأکید بر آموزش با انجام کار عملی دارم. بر این اساس تمرینات را به صورت گروهی انجام داده و سپس آنها را آنالیز می کردم. این دوره یک تبادل اطلاعات منحصربه فرد محسوب می شد و فرصت مناسبی بود که از هم نکات خوبی را بیاموزیم.

- در این دوره آموزشی چه چیزی بیشتر شما را تحت تأثیر قرار می داد؟ برایم بسیار خوشایند بود که شرکت کنندگان با تمام انرژی مشتاق به یادگیری بودند. هدف مشترک ما ارتقای سطح مهارتها و توسعه فوتبال بانوان بود و این موضوع ما را بیشتر به هم نزدیک می کرد. تمام شرکت کنندگان نقش مؤثری در تبدیل این دوره به یک دوره خاص و عالی ایفا کردند و بسیار مشتاق بودند که در مورد مسائلی همچون بدنسازی، تمرینات ذهنی، تمرینات دروازه بانی، تاکتیک و تکنیک مهارتها و دانش خود را افزایش دهند. من فکر می کنم آنها به خوبی می دانند که چه چیزی از این دوره یاد گرفته اند و مطمئناً این دانش را در ادامه مسیر فوتبالی خود به کار خواهند گرفت.

- وضعیت توسعه دروازه بانی بانوان ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟ از آنجائیکه که حضور مربی دروازه بان ها برای تیم های ملی بانوان در ایران به صورت جدی دنبال نمی شود و کار اصلی را در تمرین و گرم کردن، خود دروازه بان ها انجام می دهند؛ مطمئناً هنوز پتانسیل های زیادی در ایران وجود دارد که می بایست شکوفا شود. به نظرم این دوره بسیار تأثیر گذار بود و نکات زیادی مطرح شد که مربیان می توانند برای ارتقاء سطح تیم های فوتبال بانوان از آن استفاده کنند.

- آیا فکر می کنید که این دوره در راستای توسعه تأثیرگذار بوده است؟ قطعاً. فکر می کنم که شرکت کنندگان ایده های آموزشی جدیدی جمع کرده اند. آنها می توانند در ادامه فعالیت ورزشی شان به عنوان مربی از دانش خود در راستای کمک به فوتبال بانوان در نسل های بعدی استفاده کنند.

- تصمیم شما برای آینده خودتان چیست؟ من در حال حاضر مربی تیم زیر 15 و 17 سال هلند هستم. قلب من متعلق به فوتبال بانوان و آینده دروازه بانی است. مطمئناً تعهد من در توسعه این امر برایم بسیار مهم خواهد بود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار