کارشناس فرانسوی: ناکامی نظامی، ریاض را به تلاش دیپلماتیک واداشت

یک کارشناس فرانسوی گفت ناکامی نظامی، سعودی ها را به تلاش دیپلماتیک برای حل مناقشه یمن واداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فرانس 24، گوتیه ریبینسکی سردبیر و کارشناس سیاست بین الملل این شبکه درباره اینکه چرا عربستان سعودی به تازگی در ابتکارات حل مناقشات، در خط مقدم قرار گرفته است می گوید اگر عربستان اکنون در این گونه ابتکارات در خط مقدم قرار گرفته به خاطر این است که تجربه ناکامی و بدبیاری در این مناقشات را داشته است.

عربستان به ویژه در یمن و در مقابل حوثی ها کم آورد و حتی چندین بار در موقعیت بدی قرار گرفت.چون درست است که حوثی ها به علت بمباران های عربستان و ائتلاف تحت سرپرستی اش نتوانسته اند پیشرفت قابل توجهی داشتند اما همچنان کنترل شهرهای مهمی مانند صنعا و تعز را در اختیار دارند.

به عبارت دیگر، عربستان و متحدانش بعد از آنکه نتوانستند از نظر نظامی کاری در یمن انجام دهند به دیپلماسی روی آوردند.

اما در روی آوری به دیپلماسی نیز عربستان با دعوت از کشورهای بیشتری برای مشارکت در ابتکارات مورد نظر خود، به نوعی پس نشینی داشته است. به عنوان مثال درباره یمن ، ریاض تلاش کرده است کشورهای عربی بیشتری حضور داشته باشند و درباره سوریه نیز مقامات عربستان تلاش کرده اند کشورهای غربی بیشتری حضور داشته باشند.

در واقع، عربستان تلاش می کند خود را به عنوان فرمانده امور جا بزند تا بتواند بر همه طرف ها، از جمله طرف هایی که در نشست های مختلف حضور دارند فشار وارد کند تا به قول خودش تعهد واقعی و بی ابهام علیه داعش، به دست آید.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار