همدان؛

مجمع بسیج استان‌ها یک سرمایه اجتماعی است

رئیس مجمع بسیج استان همدان با بیان اینکه مجمع بسیج استان‌ها یک سرمایه اجتماعی است، گفت: مجمع عالی بسیج فرصت خوبی برای انتقال تجربیات موفق بسیج استان‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پروفسور محمدعلی زلفی‌گل با اشاره به فعالیت مجمع بسیج استان اظهار داشت: مجمع بسیج استانی تشکیل شده از اقشار مختلف و کارگروه‌های مختلف مانند ورزشی، فرهنگیان و مهندسین است.

وی افزود: افراد فعال در کارگروه‌ها با توجه به ارتباطاتی که با جامعه دارند موارد و مشکلات مبتلابه جامعه را از نزدیک درک کرده و مورد بررسی قرار می‌دهند.

رئیس مجمع بسیج استان همدان بیان داشت: در کارگروه‌ها بسیج پس از بررسی مشکلات و معضلات راهکارهای رفع آن نیز ارائه می‌شود که نتایج آنها در مجمع استان مطرح شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی ادامه داد: در مجمع استانی بسیج نیز اعضای مجمع بسیج استان نسبت به خروجی‌های کارگروه‌ها پس از بررسی رأی مخالف و موافق می‌دهند و موضوعات و راهکارها جمع‌بندی می‌شود.

زلفی‌گل ابراز داشت: به طور قطع جمع‌بندی‌ها و خروجی‌های مجع بسیج استان یک نوع کمک برای کسب اطلاع از معضلات و مشکلات جامعه و راهکارهای حل و چگونگی رفع آن است که می‌تواند در برنامه‌ریزی مسئولان ارشد قرار گرفته و از آن در تصمیم‌گیری‌های خود استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری مجمع عالی بسیج در مشهد مقدس در 25 آذر ماه تصریح کرد: در این همایش و گردهمایی مسئولین مجمع بسیج خروجی‌های مجمع بسیج استان‌ها به صورت کلان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مجمع بسیج استان همدان ابراز داشت: بحث و بررسی در خصوص تدوین برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی و پرداختن به مواردی که در برنامه پنجم توسعه مغفول مانده و کمتر به آنها پرداخته شده از دیگر موضوعاتی است که در مجمع عالی بسیج به آن اشاره می‌شود.


توجه ویژه مجمع بسیج استان همدان  امسال  به مسائل فرهنگی

وی یادآور شد: مجمع عالی بسیج فرصت خوبی برای انتقال تجربیات موفق بسیج استان‌ها است تا نمونه‌های برتر به عنوان الگو برای سایر استان‌ها قرار گیرد.

زلفی‌گل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد بسیج استان بیان داشت: طرح مباحثی در خصوص نقش‌آفرینی بسیج و چالش‌های پیش‌روی آن و اینکه چگونه می‌توان از ظرفیت بسیج برای انجام برنامه‌های بزرگ در جامعه استفاده کرد از جمله موضوعات مطرح در مجمع بسیج استان بوده است.

وی با اشاره به فعال بودن کارگروه‌ها عنوان کرد: بررسی در خصوص آموزش و پژوهش هدفمند، اشتغال، اقتصاد، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، شبکه‌ها و فضاهای مجازی و تهدیدها و فرصت‌های آن و... از جمله مباحث مطرح شده در کارگروه‌های مختلف و مجمع بسیج استان طی سال‌های اخیر بوده است.

رئیس مجمع بسیج استان همدان یادآور شد: آنچه در سال جاری بیشتر در کانون توجه قرار داشته و به آن پرداخته شده، مسائل فرهنگی است که بخش عظیمی از فعالیت‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اثربخشی مجمع بسیج گفت: میزان تأثیرگذاری مجمع بسیج استان به تعامل و ارتباط مسئولان و مدیران اجرایی استان بستگی دارد.

زلفی‌گل با بیان اینکه بسیج یک سرمایه اجتماعی برای نظام است، خاطرنشان کرد: مجمع بسیج استان‌ها نیز یک سرمایه اجتماعی است که مسئولان می‌توانند از نتایج آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هر چه بسیج گسترده‌تر و مردمی باشد و مردم را بیشتر درک کند اثربخشی آن بیشتر می‌شود، افزود: امید است روزی برسد که 80 میلیون نفر جمعیت ایران به معنای واقعی بسیج باشند.

انتهای پیام/گ




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.