قزوین؛

تدوین ضوابط و مقررات مطلوب برای ساماندهی دستفروشان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین بر ضرورت ساماندهی دستفروشان که در انواع و اشکال مختلف در شهر به فعالیت می پردازند تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حسین صلح جو بیان کرد: دست فروشی پدیده ای عرفی است و در مقطعی که وضعیت اقتصادی و اشتغال مناسب نیست و بنگاه های مختلف تجاری احداث شدند، دستفروشی در اشکال مختلف به عنوان یک شغل کاذب بروز و ظهور پیدا کرده است.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی دستفروشان، وانت بارها و افرادی که نسبت به خریداری کالاهای اوراقی در شهر می پردازند اضافه کرد: دست فروشان در مکان های مختلف شهر مشاهده می شوند، چراکه کالاهایی را با قیمتی کمتر از واحدهای صنفی و مغازه ها به مشتریان خود به فروش می رسانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد:  مدتی است که شهرداری با اجرای طرح های انضباط شهری قصد دارد به ساماندهی دستفروشان اقدام کند، این طرح ساماندهی از حوالی بازار قزوین آغاز شد و به خیابان های اصلی و فرعی در اقصی نقاط شهر تسری یافت، ولی هنوز آن طور که باید و شاید به نتایج مطلوب نرسیدیم.

وی افزود: انتخاب مکان های خاص برای حضور و فعالیت اقتصادی دستفروشان تا در فضای امن و با آرامش خاطر بیشتری بتوانند کالاهای خود را به همشهریان عرضه کنند، از مهمترین اقدامات اولویت دار ست.

صلح جو کسب رضایت کسبه و بازاریان از سوی شهرداری و دیگر متولیان مربوطه را امر مهم دیگری برشمرد و خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که بسیاری از این دستفروشان نان آور خانواده خود هستند و به دلیل شرایطی مجبور به انجام این کار شدند و هرگونه برخورد نامناسب با آنها می تواند زندگی شان را با آسیب هایی مواجه سازد.

وی برخورد با دستفروشان و جمع آوری بساط آنان را ایده آل ندانست و در عوض دستگیری از آنان را اقدامی مناسب برشمرد و تصریح کرد: باید برای برپایی روز بازار و شب بازار و ساماندهی هرچه مطلوب تر دستفروشان با تدابیری اقدام کرد و از آنان برای حضور مستمر و مداوم در بازارهای تازه ایجاد شده، ثبت نام به عمل آورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: باید مکان های انتخابی برای اینگونه بازارها موجب بروز ترافیک نشده و معضلات اجتماعی برای ساکنان آن منطقه فراهم نیاورد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/j


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.