اصفهان؛

180 وقف جدید در استان اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از ثبت 180 وقف جدید در سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ حجت الاسلام حسن امیری در دیدار کارکنان اوقاف و امور خیریه کاشان با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار داشت:استان اصفهان دارای 718 بقعه و امامزاده، بیش از 13 هزار موقوفه و نزدیک به 40 هزار رقبه است.

وی میانگین وقف جدید از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 65 در کشور را 180 موقوفه بیان کرد و گفت: این درحالی است که سال گذشته تنها در استان اصفهان 217 موقوفه جدید شناسایی شد. 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان علت این افزایش را عمل به نیت واقفین و اعتماد مردم به وقف دانست. 

وی همچنین از تشکیل انجمن یاوران وقف در استان اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین بار وقف مکانی برای پیشگیری و درمان ترک اعتیاد با همکاری این انجمن در اصفهان راه اندازی شده است.

امیری استقبال مردم استان اصفهان در طرح آرامش بهاری را چشمگیر دانست و یادآور شود: امسال هفت میلیون زائر در 340 بقعه مشمول این طرح شدند. 

وی همچنین بدون اشاره به اعداد و ارقامی از رشد 15 درصدی نذورات در امامزاده ها و بقاع متبرکه استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد. 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان نیز شمار موقوفات این شهرستان را نزدیک به دو هزار موقوفه بیان کرد و گفت: هفت هزار رقبه در شهرستان کاشان وجود دارد.

حجت الاسلام جعفر جنتی افزود: 118 بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.